W górnym menu wybierz Słowniki > Formy zapłaty. Jeśli jesteś w trakcie wystawiania dokumentu, to po rozwinięciu listy form płatności wybierz ostatnią pozycję - dodaj nową.
W prawej części oklna wybierz Nowy, a następnie na dole uzupełnij dane podstawowe.
W przypadku formy zapłaty, która ma określać płatność terminową np. Przelew 60 dni, uzupełnij pola następująco:
Nazwa: Przelew 60 dni
Rodzaj: sprzedaż lub zakup (w zależności od tego, na jakim typie dokumentów ma być widoczna ta forma płatności)
Typ: Wpłata na konto
Termin: 60
Po uzupełniueniiu wszystkich pol, w prawej cześci okna kliknij Zapisz.
W przypadku wpłaty gotówkowej w polu Typ należy wybrać KP, a dla dokumentów zakupowych KW. W polu termin wprowadź cyfrę 0.
UWAGA - zaznaczenie pola "Traktuj dokument jako rozliczony" skutkuje brakiem pojawienia się takiego dokumentu w kartotece Uzupełnianie płatności, niezależnie od wpłaconej kwoty, czy wyskości zaległości/należności.
UWAGA - standardowo termin płatności naliczny jest na podstawie pola "Data zakończenie dostawy/usług" lub "Data zakończenia dostawy" (na dokumentów zakupowych).
Wersje Fakturowanie PRO PLUS oraz Magazyn i Faktury PRO PLUS oferują obliczanie ww terminu również od daty wystawienia dokumentu.