Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Automatyczne księgowanie dokumentów sprzedaży z pliku JPK_VAT do ewidencji VAT programu Księga PRO
dodany przez Admin Admin, dnia: 27.01.2018
0 komentarzy

Program Księga Przychodów i Rozchodów PRO pozwala automatycznie zaksięgować dokumenty sprzedaży do ewidencji VAT sprzedaży, z pliku JPK_VAT wygenerowanego z dowolnego programu (pod warunkiem, że spełnia on wymogi Ministerstwa Finansów). 

 

Instrukcja:

 

1. Uruchom program Księga Przychodów i Rozchodów PRO.

 

2. Kliknij w opcję księgowania z pliku JPK_VAT, dostępną w menu Dodatki/Księguj dokumenty/z pliku JPK_VAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. W oknie "Wskaż plik JPK" wskaż lokalizację w jakiej dostępny jest plik JPK_VAT, z którego zamierzasz zaksięgować dokumenty sprzedaży.

 

 

4. Po wskazaniu pliku JPK_VAT kliknij w opcję Otwórz. Rozpocznie się proces księgowania dokumentów sprzedaży zarejestrowanych w pliku JPK_VAT do ewidencji sprzedaży VAT w programie Księga Przychodów i Rozchodów PRO. Podczas księgowania system sprawdza poprawność danych adresowych nowych kontrahentów, którzy nie byli zapisani w bazie. Jeśli nie będą zgodne z wymogami programu, zostanie wyświetlone okno, w którym należy je odpowiednio przypisać do poszczególnych pól. 

 

 

5. Po zakończeniu procesu zostanie wyświetlony komunikat informujący o ilości zaksięgowanych dokumentów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Otwórz okno "Przegląd Ewidencji VAT", dostepne w menu Przeglad/Ewidencja VAT i sprawdź poprawność zaksięgowanych wpisów. 

 

7. W związku z tym, że z pliku JPK_VAT księgowane są dokumenty tylko do ewidencji VAT sprzedaży, należy ręcznie zaksięgować sumę sprzedaży do księgi przychodów i rozchodów jednym wpisem, w oknie "Księga sprzedaż", dostepnym w menu Zapis dokumentu/Księga - sprzedaż.  

 

 

 


Dodaj komentarz

BhndH

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.
Admin Biznesmen
01.03.2019
Dzień dobry.
Proszę rozpocząć od wykonania kopii bazy danych korzystając z tej instrukcji:

https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/Jak+przenie%C5%9B%C4%87+baz%C4%99+danych+z+program%C3%B3w+jak-przeniesc-baze-danych-z-program%C3%B3w-+BiznesmenPRO-na-nowy-komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29na+nowy+komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29

W celu ponownego użycia tego samego numeru licencji (w przypadku wersji jednostanowiskowej) należy dokonać dezaktywacji poprzedniego stanowiska. Ten krótki proces opisaliśmy pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro
Marcin
06.02.2019
Witam . Posiadam program fakturowanie pro 1 stanowisko. Zakupilem nowy komputer zainstalowalem program ( ze starego komputera bedzie program usuwany ) loguje się na nowym komputrrze i wyskakuje ze licencja nie obejmuje 2 stanowisk . Jak zrobic aby móc obsugiwac program na nkwym komputerza . Pozdrawiam
Admin Biznesmen
13.12.2018
Dzień dobry.
Aktywacja online obowiązuje od wersji 9.0, być może posiada Pan wersję starszą - szczegóły znajdują się na umowie licencyjnej. W przypadku dalszych problemów sugeruję kontakt telefoniczny lub mailowy z działem pomocy technicznej, na podstawie danych firmy ustalimy wersję programu, pomożemy w uzyskaniu dostępu do konta oraz aktywacji.
Przemysław
12.12.2018
Dzień dobry
nie mogę się ponownie zalogować na swoje konto po wgraniu nowego systemu operacyjnego (10). Program mówi że źle wpisałem nip z kreskami
lub hasło. Wpisywałem z kreskami 3/2/2/3 , 3/3/2/2 i różnie i nic
hasło znam .Gdy wpisywałem rejestrację program powiedział że jest już taki klient.