Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Księgowanie zakupu importu usług
dodany przez Admin Admin, dnia: 31.07.2018
0 komentarzy

Zakup usługi z zagranicy zazwyczaj określane jest jako Import usług.

 

W myśl art. 2 pkt 9 ustawy o VAT, import usług polega na świadczeniu usług, gdzie podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust.1 pkt 4. Usługodawcą natomiast jest podatnik nieposiadający siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju.

 

Księga przychodów i Rozchodów Pro plus spełnia wymagania, aby zaksięgować taki rodzaj transakcji.

 

Należy wejść w Zapis dokumentu > Ewidencja zakupów. Uzupełniamy dane dotyczące nr dowodu księgowego, kontrahenta, dat oraz zdarzenia gospodarczego. W pozycji Rodzaj transakcji wybieramy Imp-Import usług.

 

Automatycznie program podpowie stawkę 'np', kwotę netto zakupu należy wprowadzić w pole wartość i zatwierdzić przyciskiem enter, dodatkowo można uzupełnić pola dotyczące Nr faktury wewnętrznej oraz opis. Jeżeli VAT należny ma być w innej stawce niż 23%, można to zmienić wybierając z listy stawek vat w polu 'Stawka vat-u należnego' i zatwierdzić przyciskiem enter.

 

W sytuacji gdy vat naliczony powinien być w innej wartości niż vat należny można dokonać modyfikacji wprowadzając odpowiednią wartość vat-u naliczonego w pozycji Podatek Vat szczególny do odliczenia.

 

Po zapisaniu dokumentu można przejść do generowania deklaracji Vat 7 z okna Deklaracje > PIT, Vat.

 

Dane dotyczące transakcji import usług powinny pojawić się po stronie zakupu jak i sprzedaży deklaracji Vat 7 w pozycji 27 (netto) i 28 (vat należny),

 

 

oraz w pozycji 45 (netto) i 46 (vat naliczony).

 

UWAGA: W pliku JPK Import Usług będzie wykazany po stronie zakupu jak i sprzedaży.


Dodaj komentarz

hTVvm

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznemen
19.09.2019
Dzień dobry.
Proszę postępować zgodnie z instrukcją nr 2:
https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/jak-przeniesc-baze-danych-na-nowy-komputer-sposob-2
darbell
18.09.2019
A jak przywrócić dostęp do baz na innym komputerze nie mając plików *.bak a tylko katalogi z bazami?
Admin Biznesmen
17.04.2019
Dzień dobry.
W przypadku wygaśnięcia hasła jedynie użytkownik programu wprowadza nowe, które jest warunkiem poprawnego zalogowania do programu. Jeśli logowania są nieudane, oznacza to że hasło wprowadzane jest błędnie. Podczas zmiany hasła (zgodnego z zasadami RODO w programach Biznesmen PRO) muszą zostać użyte duże litery, cyfry oraz znaki specjalne - proszę zwrócić uwagę na to podczas ponownego logowania.
ANIA
16.04.2019
witam.
probram wymusil zmianę hasła i teraz nie moge sie zalogowac.Prosze o pomoc jak zresetowac stare hasło.Chodzi mi o logowanie do kadry płace zus pro9,5.6.32
Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.