Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Jak generować pliki JPK z programów Fakturowanie PRO oraz Magazyn i Faktury PRO?
dodany przez Admin Admin, dnia: 06.01.2018
2 komentarze

Artykuł opisuje w jaki sposób przygotować plik JPK VAT, w celu przesłania go np. do biura rachunkowego, któremu zleciłeś prowadzenie księgowości Twojej firmy oraz niezbędne wymagania do jego utworzenia. Przeznaczony jest dla użytkowników programów:
- Fakturowanie PRO, 
- Fakturowanie PRO PLUS,
- Magazyn i Faktury PRO,

- Magazyn i Faktury PRO PLUS.

 

1. Uzupełnij wszystkie pola w oknie Dane firmy (menu: Konfiguracja/Dane firmy), w szczególności:

- Nazwa skrócona,
- Kod urzędu (JPK).

2. Kliknij w menu Raporty/JPK, a następnie wybierz odpowiedni typ pliku JPK (VAT lub FA).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. W oknie "Wybierz kryteria JPK_VAT" należy:

 

a) wybrać Okres, jaki ma uwzględniać plik JPK_VAT;

 

b) wskazać Wersję pliku JPK_VAT:

- 3: dotyczy rozliczeń za 2018 rok;

- 2: dotyczy rozliczeń za 2017 rok.

 

c) Kliknąć w OK w celu wygenerowania pliku JPK_VAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Wyświetli się okno "JPK" z informacją zawierającą:

 

a) nazwę pliku np.: Nazwa_Skrócona_Firmy_JPK_VAT_V3_R2018_M1.xml

 

b) lokalizację domyślną, w której zapisał się plik C:/ProgramData/BiznesmenPRO/Magazyn/Eksport. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz, aby plik zapisywał się w innej lokalizacji niż domyślnie zdefiniowana w programie, otwórz okno Ustawienia (dostępne w menu Konfiguracja/Ustawienia), kliknij w Edytuj, wskaż nową lokalizację w polu "Katalog eksportu danych", kliknij Zapisz.

 

5. Przygotowany plik JPK_VAT można teraz wysłać do biura rachunkowego np. dołączając go do wiadomości e-mail.  

 

6. Jeśli chcesz sprawdzić zawartość wygenerowanego pliku, możesz go otworzyć np. w programie Notatnik (dostępnym w każdym systemie Windows).  

 


2 komentarze

Uzip
04.07.2018
Witam.
W jaki sposób zainstalować program na innym komputerze, po usunięciu z poprzedniego komputera?

Odpowiedz
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Instalacja odbywa się standardowo za pomocą płyty lub instalatora dostępnego pod adresem http://www.biznesmen.com.pl/uploads/demo/BiznesmenPRO.exe - tylko dla wersji aktualnych. Jeśli licencja obejmuje tylko jedno stanowisko komputerowe należy dodatkowo dokonać dezaktywacji poprzedniego wg instrukcji: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro

Odpowiedz

Dodaj komentarz

bIAEq

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznemen
19.09.2019
Dzień dobry.
Proszę postępować zgodnie z instrukcją nr 2:
https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/jak-przeniesc-baze-danych-na-nowy-komputer-sposob-2
darbell
18.09.2019
A jak przywrócić dostęp do baz na innym komputerze nie mając plików *.bak a tylko katalogi z bazami?
Admin Biznesmen
17.04.2019
Dzień dobry.
W przypadku wygaśnięcia hasła jedynie użytkownik programu wprowadza nowe, które jest warunkiem poprawnego zalogowania do programu. Jeśli logowania są nieudane, oznacza to że hasło wprowadzane jest błędnie. Podczas zmiany hasła (zgodnego z zasadami RODO w programach Biznesmen PRO) muszą zostać użyte duże litery, cyfry oraz znaki specjalne - proszę zwrócić uwagę na to podczas ponownego logowania.
ANIA
16.04.2019
witam.
probram wymusil zmianę hasła i teraz nie moge sie zalogowac.Prosze o pomoc jak zresetowac stare hasło.Chodzi mi o logowanie do kadry płace zus pro9,5.6.32
Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.