Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Jak generować pliki JPK z programów Fakturowanie PRO oraz Magazyn i Faktury PRO?
dodany przez Admin Admin, dnia: 06.01.2018
2 komentarze

Artykuł opisuje w jaki sposób przygotować plik JPK VAT, w celu przesłania go np. do biura rachunkowego, któremu zleciłeś prowadzenie księgowości Twojej firmy oraz niezbędne wymagania do jego utworzenia. Przeznaczony jest dla użytkowników programów:
- Fakturowanie PRO, 
- Fakturowanie PRO PLUS,
- Magazyn i Faktury PRO,

- Magazyn i Faktury PRO PLUS.

 

1. Uzupełnij wszystkie pola w oknie Dane firmy (menu: Konfiguracja/Dane firmy), w szczególności:

- Nazwa skrócona,
- Kod urzędu (JPK).

2. Kliknij w menu Raporty/JPK, a następnie wybierz odpowiedni typ pliku JPK (VAT lub FA).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. W oknie "Wybierz kryteria JPK_VAT" należy:

 

a) wybrać Okres, jaki ma uwzględniać plik JPK_VAT;

 

b) wskazać Wersję pliku JPK_VAT:

- 3: dotyczy rozliczeń za 2018 rok;

- 2: dotyczy rozliczeń za 2017 rok.

 

c) Kliknąć w OK w celu wygenerowania pliku JPK_VAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Wyświetli się okno "JPK" z informacją zawierającą:

 

a) nazwę pliku np.: Nazwa_Skrócona_Firmy_JPK_VAT_V3_R2018_M1.xml

 

b) lokalizację domyślną, w której zapisał się plik C:/ProgramData/BiznesmenPRO/Magazyn/Eksport. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz, aby plik zapisywał się w innej lokalizacji niż domyślnie zdefiniowana w programie, otwórz okno Ustawienia (dostępne w menu Konfiguracja/Ustawienia), kliknij w Edytuj, wskaż nową lokalizację w polu "Katalog eksportu danych", kliknij Zapisz.

 

5. Przygotowany plik JPK_VAT można teraz wysłać do biura rachunkowego np. dołączając go do wiadomości e-mail.  

 

6. Jeśli chcesz sprawdzić zawartość wygenerowanego pliku, możesz go otworzyć np. w programie Notatnik (dostępnym w każdym systemie Windows).  

 


2 komentarze

Uzip
04.07.2018
Witam.
W jaki sposób zainstalować program na innym komputerze, po usunięciu z poprzedniego komputera?

Odpowiedz
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Instalacja odbywa się standardowo za pomocą płyty lub instalatora dostępnego pod adresem http://www.biznesmen.com.pl/uploads/demo/BiznesmenPRO.exe - tylko dla wersji aktualnych. Jeśli licencja obejmuje tylko jedno stanowisko komputerowe należy dodatkowo dokonać dezaktywacji poprzedniego wg instrukcji: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro

Odpowiedz

Dodaj komentarz

0O9dM

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznesmen
17.04.2019
Dzień dobry.
W przypadku wygaśnięcia hasła jedynie użytkownik programu wprowadza nowe, które jest warunkiem poprawnego zalogowania do programu. Jeśli logowania są nieudane, oznacza to że hasło wprowadzane jest błędnie. Podczas zmiany hasła (zgodnego z zasadami RODO w programach Biznesmen PRO) muszą zostać użyte duże litery, cyfry oraz znaki specjalne - proszę zwrócić uwagę na to podczas ponownego logowania.
ANIA
16.04.2019
witam.
probram wymusil zmianę hasła i teraz nie moge sie zalogowac.Prosze o pomoc jak zresetowac stare hasło.Chodzi mi o logowanie do kadry płace zus pro9,5.6.32
Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.
Admin Biznesmen
01.03.2019
Dzień dobry.
Proszę rozpocząć od wykonania kopii bazy danych korzystając z tej instrukcji:

https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/Jak+przenie%C5%9B%C4%87+baz%C4%99+danych+z+program%C3%B3w+jak-przeniesc-baze-danych-z-program%C3%B3w-+BiznesmenPRO-na-nowy-komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29na+nowy+komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29

W celu ponownego użycia tego samego numeru licencji (w przypadku wersji jednostanowiskowej) należy dokonać dezaktywacji poprzedniego stanowiska. Ten krótki proces opisaliśmy pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro
Marcin
06.02.2019
Witam . Posiadam program fakturowanie pro 1 stanowisko. Zakupilem nowy komputer zainstalowalem program ( ze starego komputera bedzie program usuwany ) loguje się na nowym komputrrze i wyskakuje ze licencja nie obejmuje 2 stanowisk . Jak zrobic aby móc obsugiwac program na nkwym komputerza . Pozdrawiam