Płatnikiem zasiłków chorobowych osób zatrudnionych, za które jednocześnie opłacana jest składka na ubezpieczenie chorobowe, może być Zakład Ubezpieczeń Społecznych albo pracodawca. Płatnicy składek na ubezpieczenie chorobowe, którzy zgłaszają do ubezpieczenia chorobowego powyżej 20 ubezpieczonych, uzyskują prawo do ustalania i wypłacania tych zasiłków.
Program posiada ustawienie, które decyduje o tym, czy płatnikiem zasiłków jest ZUS czy pracodawca. Znajduje się ono w oknie Konfiguracja>Dane firmy>zakładka Inne. Pole 'Wypłata świadczeń z ubezpiecznia chorobowego' służy do ustalenia tej kwestii. W przypadku wyboru 'Firma uprawniona: Tak' program po wprowadzeniu nieobecności zasiłkowej naliczy wynagrodzenie z tego tytułu.
W przypadku, gdy firma dopiero co nabyła prawo do wypłaty zasiłków, ale ma pracowników, którzy mają kontynuację wypłaty zasiłków realizowanych przez ZUS, należy do definicji płac takich pracowników przypisać odpowiedni składnik. Wykonać to należy poprzez opcję Płace>Definiowanie>Płace pracowników-kreator. W kreatorze wybieramy opcję 'Tworzenie standardowej definicji płac'>wybieramy odpowiedniego pracownika>następnie okres rozliczeniowy '1' oraz możemy wskazać datę obowiązywania składnika, ale nie jest to wymagane>w kroku 5z6 należy przejść na zakładkę Nieobecności i przy opcji 'Zasiłki wypłaca ZUS' ustawić 'Tak'. Po zmianie klikamy opcję Dalej.