logo  
Centrum
Pomocy

Jak wystawić rachunek do umowy cywilnoprawnej w programie Kadry i Płace DGCS System

Opublikowany w: Kadry i Płace DGCS System Płace

user

Karolina clock 15-06-2023

Rachunek do umowy cywilnoprawnej jest to dokument potwierdzający wypłatę wynagrodzenia  za zrealizowanie przez zleceniobiorcę na rzecz zleceniodawcy warunków umowy.

 

Po wystawieniu umowy cywilnoprawnej w oknie Lista Płac>Umowy cywilnoprawne można przejść na zakładkę Rachunki.

Aby dodać nowy rachunek należy z panelu sterującego wybrać przycisk „Dodaj” co powoduje również automatyczne przeliczenie rachunku według założeń określonych w umowie.

Użytkownik w trakcie dodawania rachunku może zmienić jego parametry przez zmianę wartości rachunku albo przez zmianę daty rachunku. Data rachunku odpowiada za uwzględnianie składek i podatków w stosunku do innych wypłat dla danej osoby w miesiącu – dlatego sporządzany rachunek powinien mieć datę najpóźniejszą w stosunku do innych wypłat dla wskazanej osoby w miesiącu.

Program automatycznie uwzględnia naliczenie podatku zryczałtowanego, przy czym użytkownik może zmienić to uwzględnianie poprzez zaznaczenie lub odznaczenie opcji „Rachunek wchodzi do podatku zryczałtowanego”.

Zakładka „Rachunek” umożliwia też wskazanie formy płatności – tj. Gotówkę / Przelew. Wskazanie to skutkuje odpowiednią modyfikacją treści wydruku rachunku.

Dokonywane zmiany (edycję) w rachunku można zapisać (przycisk „Zapisz”) lub anulować (przycisk „Anuluj”). Zapisany rachunek można usunąć za pomocą przycisku sterującego „Usuń”.

Sporządzony rachunek można wydrukować za pomocą przycisku sterującego „Wydruki”. Za pomocą tego przycisku można wydrukować także umowę do wskazanego rachunku bez potrzeby przechodzenia do zakładki „Umowa”.

W przypadku ewidencji godzinowej należy wybrać wcześniej zapisaną „ewidencję godzin (z dnia)”- jeżeli wcześniej nie była wybrana opcja „Generuj rachunek” z zakładki „Ewidencja godzin”.

Zakładka „Przedmiot rachunku” służy do opisu zawartej umowy / rachunku, użytkownik może w tym oknie wskazać szczegóły zatrudnienia, poprzez dopisania informacji ręcznie lub zaczytania ich z zakładki umowa oraz istnieje możliwość zaimportowania danych z wcześniejszego rachunku służą do tego przyciski „Przenieś z ost. rachunku” i „Przenieś z umowy”.