logo  
Centrum
Pomocy

Jak wystawić umowę o pracę w programie Kadry i Płace DGCS System?

Opublikowany w: Kadry i Płace DGCS System Kadry

user

Nikola clock 10-08-2023

Umowa o pracę to czynność prawna zawierana między pracownikiem a pracodawcą na podstawie, której pracownik zobowiązuje się do wykonywania określonej czynności na rzecz pracodawcy.

Chcąc wprowadzić w programie umowę o pracę dla pracownika, należy przejść na zakładkę Dokumenty>Umowy o pracę/Aneksy. W wyświetlonym oknie z lewej strony należy wskazać pracownika, któremu chcemy wystawić umowę. Następnie należy kliknąć w górnej części okna opcję + Dodaj (F1), aby aktywować formularz do wprowadzenia danych. Poniżej znajduje się okno dotyczące wprowadzanej umowy, które dzieli się na cztery zakładki.

Zakładka Dane nagłówkowe- dane do tej zakładki pobierane są z okna 'Dane firmy' oraz z okna 'Pracownicy'. Poniżej można również wprowadzić uwagi do umowy. Wszystkie dane w tej zakładce użytkownik może modyfikować według własnych potrzeb.

 

 

Zakładka Dane ogólne- daty umowy i rozpoczęcia pracy pobierane są z daty aktualnie ustawionej w programie. W polu 'Rodzaj umowy' należy wybrać rodzaj zawartej umowy z wbudowanego słownika. Dane w oknie 'Data od' i 'Data do' również zostaje pobrana z daty aktualnie ustawionej w programie, dlatego daty należy ustawić według własnych potrzeb. Do pola 'Rodzaj pracy' automatycznie pobierane jest stanowisko, które zostało przypisane danemu pracownikowi w oknie 'Pracownicy'. Obok pola 'Rodzaj pracy' znajduje się przycisk "...", za pomocą którego można otworzyć słownik stanowiska pracy. W polu 'Miejsce pracy' automatycznie pobierane jest miejsce wykonywania pracy z okna 'Dane firmy'. Obok tego pola również znajduje się przycisk "..." umożliwiający zmianę adresu, wybierając wprowadzone adresy w oknie 'Dane firmy'. Pole 'Wymiar etatu' zaczytuje dane z ustawionego etatu w oknie 'Pracownicy'. Wszystkie dane w tej zakładce użytkownik może modyfikować według własnych potrzeb.

 

 

Zakładka Dane opisowe- w tej zakładce należy wypełnić wszystkie dane ręcznie. Program tutaj nie zaczytuje żadnych danych. Pola te nie są wymagane, jednak zlecane jest wypełnienie chociaż pola 'Wynagrodzenie'.

 

 

Zakładka Dane dodatkowe dotyczy umów zawartych na czas określony. Za pomocą wbudowanego słownika użytkownik może wskazać w polu 'Rodzaj przyczyny uzasadniającej umowę na czas określony' oraz w odpowiednim polu dokonać opisu przyczyny. Pole te nie są obowiązkowe.

 

 

Po odpowiednim uzupełnieniu danych dotyczących umowy należy kliknąć Zapisz w górnej części okna. Po zapisaniu można wydrukować sporządzoną umowę, klikając opcję Wydruk.