Prawidłowe naliczanie płac zależy w głównej mierze od odpowiedniego zdefiniowania list płac.
W sytuacji, gdy w programie Kadry i Płace DGCS System występuje różnica w kwocie wynikająca ze złego zaokrąglania wartości, należy zweryfikować, czy listy płac są poprawnie zdefiniowane. Najprawdopodobniej w takim przypadku naliczane są dwa wynagrodzenia w danym miesiącu na osobnych listach płac. W momencie, gdy obie listy płac mają ustawioną tę samą datę wypłaty, może powstać różnica w zaokrągleniach. Taka sytuacja wystąpić może również przy przeliczaniu dwóch list płac bez zachowania chronologii przeliczania wynagrodzeń.
Przy ustalaniu nowych list płac należy pamiętać o poprawności wprowadzania dat oraz o zachowaniu chronologii przeliczania (jako pierwszą przeliczamy listę, która ma dzień wypłaty ustalony jako pierwszy w danym miesiącu). Istotne w tej kwestii są także daty 'Rozlicz z US' i 'Rozlicz z ZUS'. W zdecydowanej większości daty te powinny być zgodne z datą wypłaty wynagrodzenia.