Lista płac powinna być tworzona tylko dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. W przypadku osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych wystawiane są rachunki, które są podstawą do dokonania wypłat wynagrodzenia.
W programie Kadry i Płace z serii DGCS System wydruk listy płac wygenerować można na zakładce Lista płac>Listy płac/Karty wynagrodzeń poprzez zaznaczenie w tabeli odpowiedniego miesiąca i kliknięcie opcji Wydruki.
Natomiast wydruk rachunku wystawionego do umowy cywilnoprawnej dostępny jest na zakładce Lista płac>Umowy cywilnoprawne po zaznaczeniu odpowiedniej osoby, wybraniu umowy i przejściu na zakładkę Rachunki.
W sytuacji, gdy zleceniobiorca wykazywany jest na wydruku listy płac, należy zweryfikować, czy przypadkiem nie ma on wprowadzonej daty zatrudnienia oraz wymiaru etatu. Informacje te widoczne są na zakładce Pracownicy>Dane personalne oraz o zatrudnieniu. Jeśli w polu Data zatrudnienia oraz Etat są wprowadzone jakieś dane, to należy je usunąć poprzez zaznaczenie tekstu myszą i kliknięciu na klawiaturze DELETE. Po wykonaniu tej czynności wprowadzone dane znikną i dzięki temu osoba ta nie pojawi się już na wydruku listy płac.