Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Jak przenieść bazę danych na nowy komputer w programach z serii DGCS System - sposób 2
dodany przez Admin Admin, dnia: 13.04.2015
0 komentarzy

W przypadku awarii komputera lub systemu operacyjnego, na którym zainstalowany jest program z serii DGCS System istnieje możliwość skopiowania bazy danych i poprawna jej rejestracja na innym, sprawnym komputerze.

 

Warunki, które musi spełniać komputer, na który przenoszona jest baza danych:

  • wersja serwera Firebird nie może być niższa niż ta, w której utworzona była baza danych,
  • wersja programu z serii DGCS System nie może być starsza niż ta, w której tworzona była kopia,

 

Proces przenoszenia bazy danych przedstawiony został również na poniższym filmie z lektorem.

 

 

KROK 1 - Kopiowanie plików bazy danych
Na komputerze, z którego przenosimy bazę danych, należy wskazać jej lokalizację. Najczęściej jest to Dysk C/Biznesmen/Infor System/db. Następnie należy skopiować plik bazy danych o nazwie DB i przenieść go na nowy komputer, na przykład za pomocą pamięci pendrive.

 

 

KROK 2 - Rejestracja bazy na nowym komputerze
Na nowym komputerze należy wejść na Dysk C/Biznesmen/Infor System/db i wkleić przeniesiony plik z bazą danych.
Następnie uruchamiamy program Infor System i w oknie Domyślna konfiguracja należy kliknąć na opcję Nie konfiguruj.

 

 

W oknie Zarządzanie bazami danych wybieramy opcję Podłącz. W nowym oknie klikamy na opcję Zmień i wskazujemy lokalizację przeniesionego pliku bazy danych, klikamy Zapisz.

 

 

Po pojawieniu się bazy na liście możemy ją uruchomić i kontynuować pracę.

 

 

 


Dodaj komentarz

kY4Rm

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Powodem może być instalacja nowszej wersji niż ta, na którą została zakupiona licencja - wystarczy ją odinstalować, a następnie zainstalować właściwą pobierając ją ze strony https://www.biznesmen.com.pl/aktualizacje
W przypadku dalszych wątpliwości sugeruję kontakt telefoniczny z działem pomocy technicznej, konsultanci szybko ustalą przyczynę.
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Jeśli zostanie wykonana ponowna instalacja serwera wg wskazówek z odpowiedzi do poprzedniego komentarza i program uruchomi się standardowo, to pozostaje jedynie odtworzenie bazy z kopii wg instrukcji: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/Jak+przenie%C5%9B%C4%87+baz%C4%99+danych+z+program%C3%B3w+jak-przeniesc-baze-danych-z-program%C3%B3w-+BiznesmenPRO-na-nowy-komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29na+nowy+komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Instalacja odbywa się standardowo za pomocą płyty lub instalatora dostępnego pod adresem http://www.biznesmen.com.pl/uploads/demo/BiznesmenPRO.exe - tylko dla wersji aktualnych. Jeśli licencja obejmuje tylko jedno stanowisko komputerowe należy dodatkowo dokonać dezaktywacji poprzedniego wg instrukcji: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
W takim przypadku wystarczy podczas uruchamiania programu w polu Instancja serwera wybrać z listy nazwę swojego komputer np. NAZWA\BIZNESMENPRO. Kolejnym krokiem jest wybór rodzaju autoryzacji - za pomocą konta systemy Sql serwer, gdzie w polu użytkownik należy wpisać: sa, oraz hasło: tr#$AbBIZ3.
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Wskazuje to na niekompletną instalację serwera lub jego uszkodzenie. Najszybszym rozwiązaniem tego problem jest odinstalowanie w panelu sterowania wszystkich składników, w których nazwie pojawia się "SQL". Po ponownym uruchomieniu komputera można przystąpić do ponownej instalacji serwera wg instrukcji dostępnej pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/instrukcja-instalacji-sql-server-2014