Od 1 grudnia 2018 roku zwolnienia lekarskie wystawiane są wyłącznie w formie elektronicznej. program Kadry i Płace DGCS Ssytem umożliwia importowanie takich zwolnień lekarskich (e-ZLA) w formie plików -xml, oraz -csv.
Na profilu informacyjnym płatnika składek zaświadczenia lekarskie są dostępne:
- w formie dokumentów elektronicznych wystawionych przez lekarza w wydzielonej części skrzynki „Dokumenty i wiadomości”, gdzie jest możliwość eksportu dokumentów elektronicznych w formacie .xml;
- w formie danych przetworzonych w zakładce „Zaświadczenia lekarskie” w „Panelu Płatnika”, gdzie jest możliwość eksportu dokumentów elektronicznych w formacie .csv.
Szczegółowe informacje na temat eksportu zwolnień lekarskich (eZLA) są dostępne na stronie ZUS pod adresem https://www.zus.pl/ezla/eksport-e-zla-z-pue.
Import zwolnień lekarskich w programie Kadry i Płace DGCS System dostępny jest w dwóch miejscach
* Wybierając Plik>Import danych>Import absencji e-ZLA>Import danych
* wybierając okno Czas Pracy>Absencje wybierając przycisk Import e_ZLA
Po wybraniu dostępnych opcji otwiera się okno importu absencji z e-ZLA, w którym należy wybrać rodzaj pliku za pomocą, którego dane będą importowane (xml/csv) oraz wskazać plik wyeksportowany z profilu informacyjnego PUE ZUS za pomocą przycisku „Wybierz”.
Po wskazaniu katalogu w którym znajduje się plik do zaimportowania należy go zatwierdzić za pomocą przycisku „Otwórz”.
Następnie po wybraniu opcji „Otwórz” pojawia się okno, w którym widoczne są importowane zwolnienie lekarskie. Na tym etapie można ograniczyć ilość zwolnień lekarskich, z których w dalszym etapie ma zostać wygenerowana absencja.
Domyślnie wszystkie zwolnienia są zaznaczone. W celu ułatwienia w oknie dostępne są także opcje „Zaznacz wszystkie” oraz „Odznacz wszystkie”.
Następnie należy wybrać opcję „Przetwórz na absencje”.
Wybór tej opcji wywołuję kolejno okno z absencjami, generowanymi na podstawie importowanych zwolnień lekarskich.
Użytkownik może pominąć proponowaną absencję za pomocą przycisku „Pomiń” i przejść do kolejnej. W celu zapisania proponowanej absencji należy wybrać opcję „Zapisz i kontynuuj”.
W celu całkowitego przerwania procesu wprowadzania absencji należy wybrać opcję „Przerwij”.