Po wygenerowaniu i zapisaniu pliku z e-sprawozdaniem finansowym na dysku z programu Księga Handlowa DGCS System należy plik jeszcze podpisać.
W pierwszej kolejności należy wejść na stronę
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany i wybierać polecenie: Podpisz lub sprawdź dokument
Pojawi się strona do podpisania dokumentów i należy wybrać 'Wybierz dokument z dysku'
Dalej w oknie dialogowym trzeba wybrać lokalizację gdzie na dysku zostało zapisane sprawozdanie do podpisanie – przykładowo:
Po wczytaniu sprawozdania (dodaniu dokumentu) otworzy się strona weryfikująca dokument w zakresie osób które wcześniej już go podpisały. Strona ta pozwala na podpisanie elektronicznie dokumentu za pomocą polecenia: Podpisz
Następnym krokiem jest podpisanie dokumentu za pomocą profilu zaufanego
Po podpisaniu strona umożliwia pobrać podpisany dokument za pomocą polecenia: Pobierz
Po wybraniu opcji ‘Pobierz’ pojawi się okno dialogowe pozwalające zapisać na dysku podpisany dokument / sprawozdanie finansowe.
Plik zostanie zapisany na dysku w podanej lokalizacji lub najczęściej może zostać zapisany w katalogu: Pobrane
Podpisany dokument można przekazać do księgowości oraz do złożyć do KRS
Jeżeli chcemy sprawdzić poprawność podpisu to możemy ponownie skorzystać ze strony: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany i ponownie wybierać polecenie: Podpisz lub sprawdź dokument
wybrać podpisany elektronicznie dokument za pomocą polecenia : Wybierz dokument z dysku
Następnie skorzystać z polecenia: Pokaż więcej podpisów
W efekcie pojawi się przed chwilą złożony podpis – co będzie wskazywało na poprawność złożonego podpisu.