logo  
Centrum
Pomocy

Generowanie korekty plików JPK V7M/V7K w DGCS System

Opublikowany w: Księga Przychodów i Rozchodów DGCS System Księga Handlowa DGCS System JPK JPK

user

Nikola clock 10-07-2023

Korekta pliku JPK może wynikać z wielu przyczyn. Przy składaniu korekty należy pamiętać, aby złożyć ją na odpowiednim formularzu.

 

W celu złożenia korekty pliku JPK V7M/V7K należy w pierwszej kolejności przejść do okna Rozliczenie z US>Deklaracje VAT-7 do JPK. Czynność tą należy wykonać w momencie, kiedy korekta dotyczy części deklaracyjnej pliku JPK. Po przejściu do wspomnianego okna, należy skorzystać z opcji Generuj znajdującej się w górnej części programu.

 

 

Następnie w wyświetlonym oknie należy wskazać okres, którego dotyczy korekta:

 

 

oraz wskazać wersję generowanej deklaracji:

 

 

* w przypadku korekt dokonywanych za lata 2022/2023 należy wskazać wersję 22.

* w przypadku korekt dokonywanych za okres od października 2020 do końca roku 2021 należy wskazać wersję 21.

 

W wyświetlonym formularzu części deklaracyjnej należy zweryfikować poprawność danych. W polu Uwagi można dopisać informację o korekcie, w celu późniejszego rozróżnienia podczas generowania pliku JPK.

 

 

Po sprawdzeniu należy kliknąć OK i przejść do generowania pliku.

 

 

W kolejnym oknie podpowiadany jest typ JPK, miesiąc oraz dołączona część deklaracyjna. Czynnością, którą należy wykonać na tym etapie, to zaznaczenie pola 'Korekta' oraz wskazanie, której części ta korekta dotyczy.

 

 

* przy generowaniu korekty za lata 2022/2023 w polu Typ JPK wybrana powinna być opcja 'Ewidencja VAT z deklaracją VAT-7 - JPK V7M (2)' dla rozliczeń miesięcznych albo 'Ewidencja VAT z deklaracją VAT-7 - JPK V7K (2)' przy rozliczeniach kwartalnych

* przy generowaniu korekty za okres od października 2020 do końca roku 2021 w polu Typ JPK wybrana powinna być opcja 'Ewidencja VAT z deklaracją VAT-7 - JPK V7M (1)' dla rozliczeń miesięcznych bądź 'Ewidencja VAT z deklaracją VAT-7 - JPK V7K (1)' przy rozliczeniach kwartalnych

 

Następnie pojawi się okno do zapisu pliku na dysku. Wybieramy własną lokalizację i klikamy Zapisz.

Przed wysłaniem pliku JPK istnieje możliwość zapoznania się z jego zawartością. Jeśli chcemy to wykonać, należy wybrać jedną z opcji:

* jako dane xml,

* jako drzewo xml lub

* jako dane html i ok.

Jeśli nie chcemy podejrzeć pliku wybieramy Anuluj.

 

 

Kolejne okno to wybór rodzaju autoryzacji i tu mamy dostępne trzy opcje:

* certyfikat kwalifikowany (podpis elektroniczny)

* Zewnętrzny (Profil zaufany)

* Dane autoryzujące (zwana inaczej kwotą przychodu z rozliczenia rocznego składaną o dwa lata wcześnij niż rok w którym składana jest deklaracja JPK- dotyczy tylko i wyłącznie osób fizycznych)

 

 

Po wybraniu opcji Certyfikat kwalifikowany pojawi się okno 'Wybierz certyfikat'- jeśli podpis jest poprawnie zainstalowany w systemie windows oraz podłączony do czytnika pojawi się automatycznie w tym oknie, zaznaczamy go i wybieramy OK, pojawi się okno do wpisania kodu PIN, uzupełniamy go i OK. Dokument został wysłany

 

 

Po wybraniu opcji Dane autoryzujące pjawi się okno do wprowadzenia kwoty, po uzupełnieniu klikamy OK. Dokument został wysłany

 

 

Po wybraniu opcji Profil zaufany pojawi się okno do zapisu pliku, który wczytany zostanie do profilu zaufanego w celu jego podpisu. Zapisujemy plik w dowolnej lokalizacji wybierając katalog w polu Zapisz lub można stworzyć sobie katalog, w którym będziemy zapisywać pliki do podpisu (jest to bardzo istotne, ponieważ podpisany plik będzie się nazywał identycznie jak plik do podpisu i nie może być w tej samej lokalizacji) i Zapisz.

 

 

Pojawi się informacja z podaną lokalizacją pliku, wybieramy OK.

 

 

W kolejnym kroku znajduje się ważna informacja, aby dalej nie klikać w opcję OK dopóki plik nie zostanie podpisany oraz jest dostępny link gdzie możemy plik wczytać i podpisać go logując się do swojego profilu zaufanego

 

 

Pojawi się okno do wczytania pliku, klikamy 'Wybierz dokument z dysku' i wskazujemy wcześniej zapisany plik do podpisu

 

 

Po wczytaniu pojawi się okno Podpisz

 

 

dalej należy się zalogować do swojego profilu zaufanego wybierając odpowiednią opcję logowania

 

 

Wybieramy opcję Podpisz podpisem zaufanym

 

 

Po podpisaniu należy pobrać na dysk podpisany plik.

 

Kliknąć w opcję Pobierz. Podpisany plik JPK zostanie zapisany w folderze Pobrane/Downloads lub w katalogu ustawionym przez użytkownika.

 

 

Po pobraniu podpisanego pliku na dysk wracamy do programu i klikamy opcję OK, wskazujemy w polu Szukaj lokalizację gdzie został zapisany podpisany plik, zaznaczamy go i klikamy Otwórz.

 

 

Na koniec pojawi się informacja, że Dokument został wysłany pomyślnie.

 

 Urzędowe Potwierdzenie odbioru można pobrać z okna Rozliczanie z US>Kartoteka JPK, zaznaczyć wysłaną deklarację JPK i w dolnej części okna wybrać Pobierz UPO.