Lista płac jest dokumentem, który potwierdza naliczone wynagrodzenia zatrudnionych pracowników wraz z wykazaniem należnych składek na rzecz ZUS oraz zaliczek pobranych na podatek dochodowy.
W celu wygenerowania listy płac dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę należy przejść poprzez opcję Płace>Listy płac. W górnej części tego okna należy wybrać odpowiedni miesiąc oraz okres rozliczeniowy, w którym były naliczane wynagrodzenia pracownicze.
Następnie z prawej strony klikamy Nowe dane i wybieramy odpowiedni Rodzaj listy (w tym zakresie to od użytkownika zależy, jaką listę chce wygenerować).
Można dla własnych potrzeb zmienić również pozycje takie jak: data, numer listy, nazwa oraz grupa pracowników.
W celu zapisania listy klikamy z prawej strony Zachowaj zmiany.
Wygenerowaną listę można również wydrukować. W prawej części okna dostępne są opcje 'Wydruki' (tym zakresie również użytkownik decyduje, jaki wydruk chce wygenerować).
Można wybrać przykładowo opcję 'Lista płac standardowa' i następnie pojawi się okno Generowania wydruku, gdzie wskazujemy urządzenie wyjściowe. Po kliknięciu opcji 'Drukuj' lista zostanie wygenerowana bądź wydrukowana zgodnie z wcześniejszym zaznaczeniem.
UWAGA!
Wskazany okres rozliczeniowy w oknie Płace>Definiowanie>Okresy rozliczeniowe musi mieć ustawione 'Typ: Dotyczy płac'
Należy pamiętać również, że lista płac jest odzwierciedleniem tego, co zostało naliczone w oknie Płace>Analiza płac. Jeśli po wygenerowaniu listy płac wynagrodzenia z okna Płace>Analiza płac zostaną usunięte, to lista zostanie, ale do wszelkich deklaracji program nie będzie posiadał danych.
Lista płac jest tylko wydrukiem, a do generowania jakichkolwiek deklaracji istotne są dane znajdujące się w analizie obliczonych płac.