Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Jak rozliczać podatek VAT na metodzie kasowej
dodany przez Karolina Kajewska, dnia: 21.09.2018
0 komentarzy

 

Metoda kasowa może być stosowana tylko i wyłącznie przez 'małych podatników', których roczne dochody nie przekraczają 1,2 mln euro. Z racji takiej, iż ta kwota nie jest jednak mała z metody kasowej może korzystać większość małych jak i średnich przedsiębiorstw.
 

Rozliczanie VAT-u metodą kasową jest korzystne dla firm, które nie otrzymują należności za fakturę na czas. W przypadku metody kasowej obowiązek rozliczenia powstaje w momencie dokonania zapłaty przez klienta. Należy pamiętać, że przy metodzie kasowej VAT należny musi być wykazany w deklaracji nie później niż w 180 dni po dacie sprzedaży, nawet w przypadku braku zapłaty. Stosując tą metodę należy rozliczać się kwartalnie z Urzędem Skarbowym, w związku z tym należy złożyć deklarację VAT-7K. Jeśli natomiast chodzi o pliki JPK VAT składane są one co miesiąc.

 

Księga Przychodów i Rozchodów Pro plus umożliwia rozliczanie metodą kasową. 

 

W pierwszej kolejności należy zacząć od zaznaczenia opcji 'Rozliczanie metodą kasową' oraz określenia okresu rozliczania dokumentów sprzedaży w oknie Konfiguracja > Ustawienia, zakładka Sposób prowadzenia działalności.

 

Chcąc zaksięgować np. sprzedaż, należy wybrać z okna Zapis dokumentów>Ewidencja sprzedaży.  Zaznaczamy opcję rozliczanie metodą kasową, automatycznie zmieni nam się data obowiązku VAT ze 180 dniowym wyprzedzeniem. Uzupełniamy dane dotyczące nr dowodu księgowego, kontrahenta, zdarzenia gospodarczego, rodzaju transakcji, opisu zakupu oraz przeznaczenie zakupu. Kwotę netto wprowadzamy w odpowiedniej stawce VAT. 

 

 

 Przechodzimy na zakładkę Płatności, gdzie określamy formę zapłaty.

 
W momencie uiszczenia wpłaty dokument ten możemy rozliczyć w oknie Rozrachunki>nierozliczona-sprzedaż, podświetlamy dokument i wybieramy z prawej strony opcję ‘Uzupełnij płatność’, następnie Zapłać wszystko. 
 

 

Faktury sprzedaży jak i zakupu będą wykazywane w rejestrach vat jak i w deklaracji  VAT-7 oraz w plikach JPK za okres, w którym dokonano zapłaty.
 

Jeżeli została uregulowana tylko część wpłaty, wówczas na deklaracji VAT-7, w plikach JPK będzie widoczna tylko opłacona część faktury. Pozostała część będzie widniała po uregulowaniu zaległości.  

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz

esNag

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.
Admin Biznesmen
01.03.2019
Dzień dobry.
Proszę rozpocząć od wykonania kopii bazy danych korzystając z tej instrukcji:

https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/Jak+przenie%C5%9B%C4%87+baz%C4%99+danych+z+program%C3%B3w+jak-przeniesc-baze-danych-z-program%C3%B3w-+BiznesmenPRO-na-nowy-komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29na+nowy+komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29

W celu ponownego użycia tego samego numeru licencji (w przypadku wersji jednostanowiskowej) należy dokonać dezaktywacji poprzedniego stanowiska. Ten krótki proces opisaliśmy pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro
Marcin
06.02.2019
Witam . Posiadam program fakturowanie pro 1 stanowisko. Zakupilem nowy komputer zainstalowalem program ( ze starego komputera bedzie program usuwany ) loguje się na nowym komputrrze i wyskakuje ze licencja nie obejmuje 2 stanowisk . Jak zrobic aby móc obsugiwac program na nkwym komputerza . Pozdrawiam
Admin Biznesmen
13.12.2018
Dzień dobry.
Aktywacja online obowiązuje od wersji 9.0, być może posiada Pan wersję starszą - szczegóły znajdują się na umowie licencyjnej. W przypadku dalszych problemów sugeruję kontakt telefoniczny lub mailowy z działem pomocy technicznej, na podstawie danych firmy ustalimy wersję programu, pomożemy w uzyskaniu dostępu do konta oraz aktywacji.
Przemysław
12.12.2018
Dzień dobry
nie mogę się ponownie zalogować na swoje konto po wgraniu nowego systemu operacyjnego (10). Program mówi że źle wpisałem nip z kreskami
lub hasło. Wpisywałem z kreskami 3/2/2/3 , 3/3/2/2 i różnie i nic
hasło znam .Gdy wpisywałem rejestrację program powiedział że jest już taki klient.