logo  
Centrum
Pomocy

Jak wprowadzić Remanenty

Opublikowany w: Księga Przychodów i Rozchodów PRO Księga

user

Karolina clock 26-04-2023

Remanent to stan faktyczny posiadanych ilości towarów handlowych, materiałów, półwyrobów itp. W celu prawidłowego rozliczenia różnic remanentowych należy uzupełnić remanent początkowy jak i remanent końcowy.

 

W księdze Przychodów i Rozchodów Pro jak i Pro plus wprowadzić Remanent można w oknie Zapis dokumentu>Remanenty

W celu wprowadzenia remanentu należy kliknąć na opcję Nowy dostępną w prawej górnej części Zadania formularza. Następnie należy wypełnić pola: Rok, Miesiąc, Dzień, Kwota. W celu zapisania wprowadzonych danych klikamy na opcję Zapisz.

Pierwszy remanent (z najstarszą datą) jest remanentem początkowym. Remanentem końcowym za dany okres jest remanent wpisany z datą miesiąca za który sporządzamy deklarację PIT. Wpisane remanenty można dowolnie modyfikować.

Jeśli na dzień otwarcia księgi, podatnik nie posiada składników majątku podlegających remanentowi, do księgi wpisuje stwierdzenie, że remanent początkowy sporządzony na dany dzień wynosi zero.

 

 

Po wykonaniu w/w czynności moża wygenerować deklarację PIT 5/PIT 5L z okna Deklaracje>PIT, VAT, ZUS, oraz rozliczenie księgi z okna Raporty>Raporty/wydruki i wybrać raport Rozliczenie księgi.

 Na wydruku widać remanent początkowy jak i końcowy oraz w pozycji koszty razem różnicę remanentową.

 

 

 

*  Z okna Zapis dokumenty>Remanenty program uwzględnia tylko jeden remanent początkowy jak i jeden remanent końcowy (tzw. Remanenty roczne).

 

W przypadku gdy jest potrzeba uwzględniać remanenty miesięczne, należy taki remanent ująć w kosztach.

 

Wybrać należy Zapis dokumentu>Zakup-księga

remanent początkowy miesięczny wprowadzić ze znakiem plus i zapisać zmiany

 

 

Ponownie wybrać Zapis dokumentu>Zakup-księga

remanent końcowy miesięczny wprowadzić ze znakiem plus i zapisać zmiany

 

 

Po wykonaniu w/w czynności moża wygenerować deklarację PIT 5/PIT 5L z okna Deklaracje>PIT, VAT, ZUS, oraz rozliczenie księgi z okna Raporty>Raporty/wydruki i wybrać Rozliczenie księgi.

W tej sytuacji różnice remanentowe będą widoczne w kosztach.

 

 

 

* Przy remanentach miesięcznych należy wprowadzać co miesiąc remanent początkowy jak i końcowy do kosztów.