logo  
Centrum
Pomocy

Odliczenie starty z lat ubiegłych w zaliczkach miesięcznych

Opublikowany w: Księga Przychodów i Rozchodów PRO Księga

user

Nikola clock 04-07-2023

Podatnik, który w poprzednich latach poniósł stratę, może ją odliczyć od dochodu uzyskanego w przyszłości. Odliczenie straty pozwoli na zmniejszenie podatku do zapłaty. Stratę można odliczyć od dochodu w ciągu pięciu kolejnych lat, po roku, w którym ta strata powstała.

 

W programie Księga Przychodów i Rozchodów Pro/Pro Plus jest możliwość rozliczania straty z lat ubiegłych w zaliczkach miesięcznych. Odliczenia takiego należy dokonać podczas generowania deklaracji PIT-5/PIT-5L w oknie Deklaracje>PIT, VAT, ZUS.

 

* W przypadku podatników rozliczających się według skali podatkowej, generując deklarację PIT-5 za dany miesiąc, należy skorzystać z opcji Generuj deklarację (edycja)

 

 

Zostanie wówczas uruchomiony tryb edycji deklaracji i w polu 32, korzystając z funkcji Zmień wartość pola, należy wprowadzić odpowiednią wartość straty.

 

 

Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu kwoty należy z prawej strony skorzystać z opcji Przelicz deklarację.

 

 

Wprowadzona wcześniej wartość straty zostanie uwzględniona do kolejnych pól, na podstawie których liczona jest zaliczka na podatek dochodowy. Po wykonaniu tych czynności należy wybrać opcję Generuj deklarację (wydruk), aby zapisać wprowadzone zmiany.

 

* Podatnicy rozliczający się na zasadach podatku liniowego, generując deklarację PIT-5L za dany miesiąc, skorzystać powinni z opcji Generuj deklarację (edycja)

 

 

Po uruchomieniu edytowalnego formularza należy wprowadzić kwotę straty do pola 23 na deklaracji poprzez skorzystanie z prawej strony z opcji Zmień wartość pola.

 

 

Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu kwoty należy skorzystać z opcji Przelicz deklarację. Przeliczenie spowoduje, że wartość straty zostanie uwzględniona do kolejnych pól, na podstawie których liczona jest zaliczka na podatek dochodowy.

 

 

Po wykonaniu opisanych czynności należy skorzystać z opcji Generuj deklarację (wydruk), aby zapisać wprowadzone zmiany.