Moduły księgowe DGCS System posiadają możliwość wprowadzenia jak i księgowania rozliczeń międzyokresowych przychodów oraz kosztów.
Obsługa rozliczeń międzyokresowych dostępna jest z menu głównego Inne dokumenty>Rozliczenia Międzyokresowe.
Z tego okna mamy możliwość podejrzenia całej kartoteki rozliczeń międzyokresowych oraz możemy dodać, edytować lub usuwać rozliczenia międzyokresowe.
Dostępne są dwa typy odliczeń Koszty oraz Przychody rozliczane w pierwszym miesiącu danego roku lub w każdym miesiącu
Zaznaczenie likwidacji i wprowadzenie daty spowoduje, że taka pozycja nie pojawi się w dokumentach do zaksięgowania.
Księgowanie wprowadzonych rozliczeń międzyokresowych do dziennika odbywa się poprzez automatyczne księgowanie z okna Inne dokumenty>Księguj rozliczenia międzyokresowe.
Tak jak przy każdym innym automatycznym księgowaniu musi być utworzony wzorzec księgowy do tego typu dokumentów w oknie Słowniki>Wzorce księgowania.
Jeżeli wprowadzone rozliczenia międzyokresowe dotyczą przychodów jak i kosztów należy utworzyć dwa wzorce księgowe dla typu dokumentu „Rozliczenie międzyokresowe kosztów” i „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”
Poniżej przykład wzorca dla „Rozliczenie międzyokresowe kosztów”
Następnie można przejść do zaksięgowania rozliczeń międzyokresowych z okna Inne dokumenty>Księguj rozliczenia międzyokresowe.
Należy zaznaczyć wybrane lub wszystkie dokumenty i wybrać Księguj zaznaczone.