Niektóre firmy korzystają z możliwości ubezpieczeń grupowych. Zazwyczaj jest to pewna ustalona kwota, która jest potrącana z wynagrodzenia pracownika.
Przypisanie kwoty ubezpieczenia pracownikowi należy rozpocząć od wyboru właściwego pracownika w górnej części programu. Następnie przechodzimy na zakładkę Płace>Definiowanie>Płace pracowników-kreator:
* przechodzimy przez opcję Tworzenie standardowej definicji płac
* wskazujemy odpowiedniego pracownika
* wskazujemy okres rozliczeniowy, na którym ubezpieczenie ma być rozliczane oraz można wskazać okres obowiązywania składnika, ale nie jest to wymagane
* w kroku 5z6 przechodzimy na zakładkę Potrącenia i w polu Ubezpieczenia wybieramy opcję Noowy składnik i odpowiednio wypełniamy pole Wartość oraz Nazwa
* po uzupełnieniu klikamy Dalej
Po przypisaniu składnika, kwota na ubezpieczenie zostanie uwzględniona podczas naliczania płac pracownika, a na liście płac w kolumnie Ubezpieczenia.