Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Uzupełnianie płatności
dodany przez , dnia: 28.10.2014
0 komentarzy

Programy z serii Biznesmen PRO/Podatnik zawierają moduł kontrolujący płatności w firmie. Za jego pomocą można ewidencjonować wpłaty od kontrahentów, jak również kontrolować własne płatności za faktury zakupowe.

W kartotece Uzupełnianie płatności pojawiają się wszystkie dokumenty, które nie zostały zapłacone w całości lub takie, na których opłacenie kontrahent ma więcej czasu np. przelew 7 dni.

 

Aby otworzyć kartotekę należy w menu Sprzedaż wybrać Uzupełnianie płatności.
Kartoteka standardowo wyświetla wszystkie nieopłacone dokumenty, lecz w celu odznalezienia konkrentnej transakcji okno posiada możliwość zawężenie ich wyświetlania np. wg kontrahenta czy rodzaju dokumentu.

 

 

W celu wprowadzenie wpłaty zaznaczamy na liście wybrany dokument (poprzez pojedyncze kliknięcie lewym przyciskiem myszy), następnie wybieramy opcję Uzupełnij płatność.

 


Płatności można dokonywać za pojedyncze dokumenty lub za wszystkie nieopłacone przez kontrahenta. Istnieje również możliwość wprowadzenie wpłaty, która pozwoli na opłacenie jedynie części dokumentów.

 

PRZYKŁAD 1 - Wpłata za pojedynczy dokument.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Zapłać wszystko - w tym momencie program uzupełnia pole Kwota wartością brutto opłacanego dokumentu oraz pole Tytułem. Aby zatwierdzić płatnośc wybieramy opcję Zapisz.
 

 

 

 

PRZYKŁAD 2 - Wpłata za kilka dokumentów.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Pokaż wszystkie zaległe dokumenty - program wyświetli listę wszystkich dokumentów, za które wprowadzimy płatność.

 

 

Po wyświetleniu wszystkich dokumentów wybieramy opcję Zapłać wszystko - w tym momencie program uzupełnia pole Kwota wartością brutto opłacanych dokumentów oraz pole Tytułem. Aby zatwierdzić płatność wybieramy opcję Zapisz.

 

 

 

PRZYKŁAD 3 - Wpłata częściowa.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Pokaż wszystkie zaległe dokumenty - program wyświetli listę wszystkich dokumentów. Następnie w polu Kwota wprowadzamy sumę uiszczoną przez kontrahenta i wybieramy opcję Rozlicz - w naszym przykładzie jest to 3000 zł. Następnie wybieramu opcję Zapisz (pole Tytułem zostanie uzupełnione automatycznie). Kwota wystarczy na opłacenie dwóch najstarszych dokumentów, nastomiast 3 dokument zostanie opłacony jedynie częściowo i nadal w kartotece Uzupełnianie płatności będzie widniał jako nieopłacony.

 

 

 

WARTO WIEDZIEĆ
Wprowadzoną wpłatę można wycofać - w przypadku płatności przelewem należy wejść w menu Przelewy > Przegląd, na liście zaznaczyć wybrany dokument i wybrać opcję usuń. W przypadku chęci usunięcia płatności gotówkowych należy wejśc w menu Kasa > Przegląd.

 

WARTO WIEDZIEĆ
Uzupełnianie płatności w przypadku zakupów odbywa się identycznie jak w przypadku sprzedaży. Aby uzupełnić własne wpłaty za faktury zakupowe należy w programie wejść w menu Zakup > Uzupełnianie płatności.

 

 

 


Dodaj komentarz

CR615

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznemen
19.09.2019
Dzień dobry.
Proszę postępować zgodnie z instrukcją nr 2:
https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/jak-przeniesc-baze-danych-na-nowy-komputer-sposob-2
darbell
18.09.2019
A jak przywrócić dostęp do baz na innym komputerze nie mając plików *.bak a tylko katalogi z bazami?
Admin Biznesmen
17.04.2019
Dzień dobry.
W przypadku wygaśnięcia hasła jedynie użytkownik programu wprowadza nowe, które jest warunkiem poprawnego zalogowania do programu. Jeśli logowania są nieudane, oznacza to że hasło wprowadzane jest błędnie. Podczas zmiany hasła (zgodnego z zasadami RODO w programach Biznesmen PRO) muszą zostać użyte duże litery, cyfry oraz znaki specjalne - proszę zwrócić uwagę na to podczas ponownego logowania.
ANIA
16.04.2019
witam.
probram wymusil zmianę hasła i teraz nie moge sie zalogowac.Prosze o pomoc jak zresetowac stare hasło.Chodzi mi o logowanie do kadry płace zus pro9,5.6.32
Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.