Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Uzupełnianie płatności
dodany przez , dnia: 28.10.2014
0 komentarzy

Programy z serii Biznesmen PRO/Podatnik zawierają moduł kontrolujący płatności w firmie. Za jego pomocą można ewidencjonować wpłaty od kontrahentów, jak również kontrolować własne płatności za faktury zakupowe.

W kartotece Uzupełnianie płatności pojawiają się wszystkie dokumenty, które nie zostały zapłacone w całości lub takie, na których opłacenie kontrahent ma więcej czasu np. przelew 7 dni.

 

Aby otworzyć kartotekę należy w menu Sprzedaż wybrać Uzupełnianie płatności.
Kartoteka standardowo wyświetla wszystkie nieopłacone dokumenty, lecz w celu odznalezienia konkrentnej transakcji okno posiada możliwość zawężenie ich wyświetlania np. wg kontrahenta czy rodzaju dokumentu.

 

 

W celu wprowadzenie wpłaty zaznaczamy na liście wybrany dokument (poprzez pojedyncze kliknięcie lewym przyciskiem myszy), następnie wybieramy opcję Uzupełnij płatność.

 


Płatności można dokonywać za pojedyncze dokumenty lub za wszystkie nieopłacone przez kontrahenta. Istnieje również możliwość wprowadzenie wpłaty, która pozwoli na opłacenie jedynie części dokumentów.

 

PRZYKŁAD 1 - Wpłata za pojedynczy dokument.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Zapłać wszystko - w tym momencie program uzupełnia pole Kwota wartością brutto opłacanego dokumentu oraz pole Tytułem. Aby zatwierdzić płatnośc wybieramy opcję Zapisz.
 

 

 

 

PRZYKŁAD 2 - Wpłata za kilka dokumentów.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Pokaż wszystkie zaległe dokumenty - program wyświetli listę wszystkich dokumentów, za które wprowadzimy płatność.

 

 

Po wyświetleniu wszystkich dokumentów wybieramy opcję Zapłać wszystko - w tym momencie program uzupełnia pole Kwota wartością brutto opłacanych dokumentów oraz pole Tytułem. Aby zatwierdzić płatność wybieramy opcję Zapisz.

 

 

 

PRZYKŁAD 3 - Wpłata częściowa.

Należy rozpocząć od wyboru rodzaju dokumentu, którym dokument został opłacony - w przypadku Faktur wystawionych z formą płatności Przelew program zaproponuje Wpłatę na konto. Następnie wybieramy z listy lub wpisujemy numer konta bankowego (naszego), na który została dokonana płatność. Wybieramy opcję Pokaż wszystkie zaległe dokumenty - program wyświetli listę wszystkich dokumentów. Następnie w polu Kwota wprowadzamy sumę uiszczoną przez kontrahenta i wybieramy opcję Rozlicz - w naszym przykładzie jest to 3000 zł. Następnie wybieramu opcję Zapisz (pole Tytułem zostanie uzupełnione automatycznie). Kwota wystarczy na opłacenie dwóch najstarszych dokumentów, nastomiast 3 dokument zostanie opłacony jedynie częściowo i nadal w kartotece Uzupełnianie płatności będzie widniał jako nieopłacony.

 

 

 

WARTO WIEDZIEĆ
Wprowadzoną wpłatę można wycofać - w przypadku płatności przelewem należy wejść w menu Przelewy > Przegląd, na liście zaznaczyć wybrany dokument i wybrać opcję usuń. W przypadku chęci usunięcia płatności gotówkowych należy wejśc w menu Kasa > Przegląd.

 

WARTO WIEDZIEĆ
Uzupełnianie płatności w przypadku zakupów odbywa się identycznie jak w przypadku sprzedaży. Aby uzupełnić własne wpłaty za faktury zakupowe należy w programie wejść w menu Zakup > Uzupełnianie płatności.

 

 

 


Dodaj komentarz

A9l9n

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Admin Biznemen
09.11.2018
W trakcie instalacji programu nie jest widoczny cały proces instalacji SQL Server z poszczególnymi etapami, najwyraźniej w systemie była jakiś powód uniemożliwiający jego instalację. W przypadku nowej instalacji Windows należy rozpocząć od pobrania i zainstalowania wszystkich dostępnych aktualizacji systemowych. Obecnie proszę w panelu sterowania na liście "Programy i funkcje" sprawdzić, czy występują składniki z frazą SQL - każdy z nich należy odinstalować. Kolejnym krokiem jest ponowne uruchomienie komputera i instalacja SQL Server wg instrukcji dostępnej na naszym blogu pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/instrukcja-instalacji-sql-server-2014
Marek
08.11.2018
Witam co gdy w oknie usługi lokalne nie mam w ogóle serwera SQL mimo tego że program go instalował i instalacja zakończyła się powodzeniem bez żadnych błędów. Windows 10 jest nowo postawiony. To jest pierwsza wgrana i jak do tej pory jedyna aplikacja.
Admin Biznesmen
06.11.2018
Archiwum zawiera wszystkie dane, które użytkownik wprowadził do bazy danych i w samym procesie jego odtwarzania nie przewidziano możliwości rezygnacji z ich części. W przypadku korzystaniu z programu Magazyn i Faktury PRO (PLUS) możliwe jest wykonanie Bilansu otwarcia, który usunie powiązania pomiędzy dokumentami i towarami (tzn. ruch magazynowy) oraz opcjonalnie również dokumenty. Pozbywanie się nawet części danych nie jest jednak zalecane ze względu na obowiązek generowania plików JPK, a tym samym uniemożliwiać ich stworzenie w przypadku zaistnienia takiej konieczności.
Szach
01.11.2018
Witam. Chcę dokonać przeniesienia bazy danych na inny komputer, lecz nie potrzebuję całej historii danych (np. z 6 lat), lecz tylko np. z ostatniego roku. Czy jest możliwość przeniesienia części bazy danych? (cała historia została by na "starym" komputerze).
Admin Biznesmen
17.08.2018
Dzień dobry.
Powodem może być instalacja nowszej wersji niż ta, na którą została zakupiona licencja - wystarczy ją odinstalować, a następnie zainstalować właściwą pobierając ją ze strony https://www.biznesmen.com.pl/aktualizacje
W przypadku dalszych wątpliwości sugeruję kontakt telefoniczny z działem pomocy technicznej, konsultanci szybko ustalą przyczynę.