Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak rozumiem

Generowanie i wysyłka pliku JPK VAT z programu Księga PRO - podpis profil zaufany
dodany przez Admin Admin, dnia: 25.01.2018
0 komentarzy

Program Księga Przychodów i Rozchodów PRO umożliwia generowanie pliku JPK VAT za dowolny miesiąc, a za jego wysyłkę i pobieranie urzędowych potwierdzeń odbioru (UPO) odpowiedzialny jest moduł E-deklaracje zbiorcze i JPK. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, po spełnieniu poniższych warunków.

 

Wymagania dotyczące generowania i wysyłania plików JPK VAT 

 

1. Zainstalować program Księga Przychodów i Rozchodów PRO w najnowszej wersji.

Do pobrania w dziale Aktualizacje:

Księga Przychodów i Rozchodów PRO - więcej

Księga Przychodów i Rozchodów PRO Plus - więcej

 

2. Zainstalować moduł E-deklaracje zbiorcze i JPK w najnowszej wersji - więcej

 

3. Wprowadzić poniższe dane w programie Księga Przychodów i Rozchodów PRO:

 

a) w oknie Urzędy skarbowe (menu Słowniki/Urzędy skarbowe) wprowadzić nowy urząd (lub w istniejącym) i koniecznie uzupełnić pole "Kod urzędu" wpisując ręcznie lub klikając w niebieską ikonę wyświetlającą listę urzędów wraz z kodami.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b) w oknie Dane firmy (menu Konfiguracja/Dane firmy) uzupełnić wszystkie pola, a w szczególności:

- w polu "Nazwa skrócona" wprowadzić skróconą nazwę firmy (maksymalnie 17 znaków),

- w polu "Urząd skarbowy" wskazać jego nazwę z dostępnej listy, 

c) podczas księgowania dokumentów, należy zwrócić uwagę na poniższe wyjątki.

- jeśli kontrahent nie posiada nr NIP, ponieważ jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarcze, należy w polu NIP wpisać wyraz BRAK,

- przy księgowaniu raportów dobowych/fiskalnych w polach dotyczących kontrahenta i w polu NIP, należy wprowadzić wyraz BRAK. 

 

Generowanie i wysyłka pliku JPK VAT  

 

1. W programie Księga Przychodów i Rozchodów PRO kliknij w menu Raporty/JPK, a następnie wybierz typ pliku JPK VAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. W oknie "Wybierz kryteria JPK_VAT" należy:
 
a) wybrać Okres, jaki ma uwzględniać plik JPK_VAT;
 
b) wskazać Wersję pliku JPK_VAT:
- 3: dotyczy rozliczeń za 2018 rok;
- 2: dotyczy rozliczeń za 2017 rok.
 
c) Zanaczyć opcję "Eksport do programu Zbiorcze E-deklaracje i JPK"

 

d) Kliknąć w OK w celu wygenerowania pliku JPK_VAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Wyświetli się okno "JPK" z informacją zawierającą:
 
a) nazwę pliku np.: Nazwa_Skrócona_Firmy_JPK_VAT_V3_R2018_M1.xml
 
b) lokalizację domyślną, w której zapisał się plik C:/ProgramData/BiznesmenPRO/Ksiega/Eksport.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kliknij w OK.

Jeśli chcesz, aby plik zapisywał się w innej lokalizacji niż domyślnie zdefiniowana w programie, otwórz okno Ustawienia (dostępne w menu Konfiguracja/Ustawienia), kliknij w Edytuj, wskaż nową lokalizację w polu "Katalog eksportu danych", kliknij Zapisz. 

 

4. Następnie wyświetli się poniższe okno, w którym należy kliknąć w OK.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Przed wysłaniem pliku JPK VAT istnieje możliwość zapoznania się z jego zawartością. W tym celu kliknij w Tak w poniższym oknie.

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Jeśli zawartość pliku JPK VAT jest prawidłowa, wskaż w poniższym oknie rodzaj podpisu "Profil zaufany", kliknij w OK.

 

 

 

7. W oknie "Zapisz" należy wskazać miejsce, w którym ma zostać zapisany plik JPK_VAT do podpisania profilem zaufanym. W tym celu utwórz nowy folder np. "Pliki JPK" na Pulpicie, a następnie wskaż go w polu "Szukaj w", kliknij w opcję "Zapisz". Wyświetli się okno informacyjne przedstawione w punkcie nr 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. WAŻNE!!! W poniższym oknie "Informacja" nie można klikać w OK, na tym etapie. Kliknij dopiero, gdy zakończysz proces podpisywania pliku JPK VAT Profilem zaufanym tj. pobierzesz podpisany plik JPK VAT. Najczęściej zapisuje się on w folderze Pobrane lub Downloads, a nazwa pliku jest następująca np. InitUpload_Nazwa_Firmy_JPK_VAT_V3_R2018_M1.xml.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. W celu rozpoczęcia procesu podpisywania pliku JPK VAT profilem zaufanym, otwórz następującą stronę https://obywatel.gov.pl/podatki/podpisz-jpk_vat-profilem-zaufanym  a następnie postępuj zgodnie z:

 

- instrukcją Profil zaufany - podpisywanie plików JPK VAT

 

- filmem instruktażowym udostępnionym przez Ministerstwo Cyfryzacji OBEJRZYJ

 

10.  Po wykonaniu czynności z punktu nr 9, wyślij podpisany profilem zaufanym plik JPK VAT do Ministerstwa Finansów.

Kliknij w opcję "OK" w oknie "Informacja" z punktu nr 8. Wyświetli się poniższe okno "Otwórz". Wskaż w nim miejsce na dysku komputera (najczęściej folder Pobrane lub Downloads), do którego pobrał się i zapisał podpisany plik o nazwie np.: InitUpload_FIRMA_JPK_VAT_V3_R2018_M1.xml. Następnie wskaż go i kliknij w opcję "Otwórz". Rozpocznie się proces wysyłania. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Jeśli proces wysyłania pliku przebiegnie poprawnie, zostanie wyświetlone poniższe okno informacyjne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodatkowo sprawdź, czy w module JPK w oknie "JPK wysłane" (Kartoteka wysłanych JPK) znajduje się wpis, związany z wysłanym plikiem JPK VAT. Jeśli go tam nie znajdziesz, ponów wysyłkę.

 

 

 

12. Pobierz urzędowe potwierdzenie odbioru (UPO) dla wysłanego pliku JPK VAT - najczęściej jest dostępne na następny dzień od momentu  wysłania.

 

a) otworzyć okno Kartoteki wysłanych JPK, klikając w programie Księga Przychodów i Rozchodów PRO w menu Raporty/JPK/Kartoteka wysłanych JPK,

 

 

 

 

 

 

 

 

b) w poniższym oknie "JPK wysłane", wskaż wiersz dotyczący wysłanego pliku JPK VAT, następnie kliknij w opcję "Pobierz UPO", a jeśli chcesz je wydrukować kliknij w opcję Drukuj UPO.

 

 

 


Dodaj komentarz

SOoZT

Tagi

Najnowsze wpisy

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze komentarze

Roman
05.03.2019
Jeśli nip jest poprawnie wpisany to na pewno hasło jest błędne. Miałem ten sam przypadek. Wystarczy zresetować hasło na mail.
Admin Biznesmen
01.03.2019
Dzień dobry.
Proszę rozpocząć od wykonania kopii bazy danych korzystając z tej instrukcji:

https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/Jak+przenie%C5%9B%C4%87+baz%C4%99+danych+z+program%C3%B3w+jak-przeniesc-baze-danych-z-program%C3%B3w-+BiznesmenPRO-na-nowy-komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29na+nowy+komputer+-+spos%C3%B3b+1+%28zalecany%29

W celu ponownego użycia tego samego numeru licencji (w przypadku wersji jednostanowiskowej) należy dokonać dezaktywacji poprzedniego stanowiska. Ten krótki proces opisaliśmy pod adresem: https://www.biznesmen.com.pl/blog/post/ponowna-aktywacja-programu-biznesmen-pro
Marcin
06.02.2019
Witam . Posiadam program fakturowanie pro 1 stanowisko. Zakupilem nowy komputer zainstalowalem program ( ze starego komputera bedzie program usuwany ) loguje się na nowym komputrrze i wyskakuje ze licencja nie obejmuje 2 stanowisk . Jak zrobic aby móc obsugiwac program na nkwym komputerza . Pozdrawiam
Admin Biznesmen
13.12.2018
Dzień dobry.
Aktywacja online obowiązuje od wersji 9.0, być może posiada Pan wersję starszą - szczegóły znajdują się na umowie licencyjnej. W przypadku dalszych problemów sugeruję kontakt telefoniczny lub mailowy z działem pomocy technicznej, na podstawie danych firmy ustalimy wersję programu, pomożemy w uzyskaniu dostępu do konta oraz aktywacji.
Przemysław
12.12.2018
Dzień dobry
nie mogę się ponownie zalogować na swoje konto po wgraniu nowego systemu operacyjnego (10). Program mówi że źle wpisałem nip z kreskami
lub hasło. Wpisywałem z kreskami 3/2/2/3 , 3/3/2/2 i różnie i nic
hasło znam .Gdy wpisywałem rejestrację program powiedział że jest już taki klient.