1. Komunikat poniżej świadczy o tym, że generowany plik JPK za dany rok jest na niewłaściwej wersji formularza
Przykład:
Jest potrzeba złożenia korekty za listopad rok 2020. W związku z tym korekty plików JPK należy dokonywać na formularzach jakie w danym czasie obowiązywały. Jeżeli będą generowane na aktualnych formularzach a w danym okresie obowiązywały inne wersje pojawi się komunikat z błędem jak powyżej uniemożliwiając wysyłkę.
Prawidłowym działaniem jest wskazanie odpowiedniej wersji.
2. Ten komunikat świadczy o błędnie zaksięgowanym dokumencie, gdzie w polu NIP zamiast prawidłowych danych jest wprowadzony jakiś wyraz słownie, który traktowany jest jako kod kraju a nie powinien
Przykład:
Księgowany jest kontrahent, który jest osobą fizyczną i nie występuje u niego numer NIP, natomiast w tym polu jest wprowadzone jakieś słowo, które ani nie jest NIP-em, ani kodem żadnego kraju.
W celu weryfikacji należy wybrać Rejestry Vat>Rejestr Vat sprzedaży oraz Rejestry Vat>Rejestr Vat zakupu i sprawdzić kolumnę NIP kontrahenta wszystkich księgowań w miesiącu, za który jest generowany plik, edytować błędny zapis i zapisać zmiany.
*jeśli dany kontrahent nie ma NIP-u (np. osoba fizyczna) pole NIP można zostawić puste.
3. Następny komunikat to brak wprowadzonego adresu e-mail
Przykład:
W oknie Konfiguracja>Dane firmy do deklaracji należy wprowadzić adres e-mail, który jest wymagany w pliku JPK i wybrać Zapisz
4. Następny komunikat świadczy o braku internetu lub problemach występujących na bramce Ministerstwa Finansów. Szczegółowy opis TUTAJ
5. Komunikat, który widoczny jest poniżej świadczy o tym, że jedna z dat w zaksięgowanych dokumentach rejestrów vat jest błędna. Z komunikatu widać, że błędną datą jest '0023-01-04'
Przykład:
W oknie Rejestry Vat>rejestr vat zakupów należy zweryfikować wszystkie kolumny z datami i sprawdzić, w którym zapisie jest błędna data i poprawić zapis