Od stycznia 2025 r. weszły w życie nowe zasady dotyczące składki zdrowotnej.
Jedną z nich jest wyłączenie przychodów ze sprzedaży środków trwałych z podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacanej przez przedsiębiorców.
W tym celu w programie poza wykonaniem standardowego wpisu związanego ze sprzedażą środka trwałego poprzez Zapis dokumentu>Ewidencja sprzedaży albo Zapis dokumentu>Księga-sprzedaż (w przypadku ryczałtu zakładka Zapis dokumentu>Ryczałt) należy zarejestrować wyłączenie z podstawy zdrowotnego. Takie wyłączenie należy dodać poprzez zakładkę Przegląd>Księga-dodatki (w przypadku ryczałtu Przegląd>Ryczałt-dodatki). W tym oknie należy skorzystać z opcji 'Nowy' z prawej strony i odpowiednio uzupełnić pola:
* w polu Dokument należy wprowadzić nr dokumentu sprzedaży środka trwałego
* w polu Data należy wprowadzić datę sprzedaży środka trwałego
* w polu Typ domyślnie przypisana jest opcja 'Przychód wyłączony z podstawy zdrowotnej'- opcja ta nie jest edytowalna
* w polu Opis domyślnie podpowiadana jest opcja 'Przychód ze sprzedaży środka trwałego', ale z możliwością edycji na potrzeby użytkownika
* w polu Wartość należy wprowadzić wartość przychodu ze sprzedaży środka trwałego, która jest wyłączona z podstawy zdrowotnego
Po odpowiednim uzupełnieniu pól należy kliknąć opcję 'Zapisz' z prawej strony okna.