logo  
Centrum
Pomocy

Użytkownicy programów z serii DGCS System mogą pracować jednocześnie w oparciu o wspólną bazę danych. Takie rozwiązanie zapewnia bardziej efektywne działanie oraz gwarancję niepowtarzalności numerów dokumentów wystawianych przez kilku użytkowników na różnych stanowiskach komputerowych.

 

Warunkiem poprawnej pracy w ramach sieci lokalnej jest instalacja tej samej wersji programu na wszystkich komputerach. Na wszystkich stanowiskach program instalujemy w wersji standardowej, nie wymaga on dodatkowej konfiguracji.

 

Pracę należy rozpocząć od instalacji programu na komputerze, na którym zostanie utworzona baza danych tzw. serwerze. Pozostałe komputery będą lączyć się z serwerem w celu uzyskania informacji z bazy danych. Jeśli do tej pory użytkownik korzystał już z programu, można pominąć ten krok.

 

 

Tworzenie bazy danych (serwer).

Po uruchomieniu program wyświetli okno, za pomocą którego można utworzyć bazę danych. W tym celu nalezy wybrać rodzaj księgowości, następnie kliknąc na przycisk Konfiguruj automatycznie.

 

 

 Domyślna lokalizacja, w której zostanie utworzona baza to C:\Biznesmen\DGCSSystem/db/DB

 

Poniższe wskazówki wykonujemy na drugim komputerze - kliencie.

 

Nastepnym krokiem jest instalacja programu na komputerze, który będzie tzw. klientem. Program instalujemy identycznie jak w przypadku serwera.

Po uruchomieniu program wyświetli to samo okno, które pojawiło się na komputerze będącym serwerem, jednak w tym przypadku należy wybrać opcję Konfiguracja zaawansowana.

 

 

W oknie konfiguracja baz danych należy wybrać opcję Podłącz.

 

 

W kolejnym oknie Podłączenie bazy danych należy zaznaczyć pole Pokaż opcje zaawansowane i uzupełnić szczegóły dotyczące bazy utworzonej na serwerze:
 

Nazwa wyświetlana: DB

 

Nazwa pliku bazy danych: C:\Biznesmen\DGCSSystem/db/
Powyższa pozycja jest standardową lokalizacją, w której towrzona jest baza danych.

 

IP lub nazwa serwera: Pole pozwala na wprowadznie numeru IP komputera-serwera lub jego nazwy.

 

Pozostałe pola pozostawiamy bez zmian, nastepnie nalezy kliknąć Zapisz.

 

 

Wyświetlone okno z podłączoną już bazą danych umożliwia jej uruchomienie i działanie w takim samym zakresie co na serwerze.