logo  
Centrum
Pomocy

Podczas wysyłki JPK/Deklaracji pojawia się komunikat: "Nie udało się dodać firmy do bazy!.."

Opublikowany w: Księga Przychodów i Rozchodów PRO Kadry, Płace i ZUS PRO Deklaracje Konfiguracja Konfiguracja JPK

user

Nikola clock 30-05-2023

Niekiedy podczas wysyłki plików JPK albo E-deklaracji może pojawić się komunikat:

 

 

Jedną z przyczyn tego komunikatu jest to, że podczas przenoszenia programu Zbiorcze E-Deklaracje i JPK na nowy komputer pliki z bazą zostały przeniesione, ale nie zostały podłączone w module. Oznacza to, że plik z bazą nie może zostać utworzony na nowo, ponieważ identyczny znajduje się już na dysku. Rozwiązaniem tego problemu jest podłączenie bazy. Należy wówczas uruchomić moduł Zbiorcze E-Deklaracje albo moduł JPK z pulpitu i przejść na zakładkę Narzędzia administracyjne>Zarządzanie bazami danych

 

 

Po kliknięciu uruchomi się okno z listą baz. Jeżeli na liście nie ma bazy, z której chcemy wysłać pliki, to należy dodać ją, korzystając z opcji Podłącz.

 

 

W kolejnym oknie przy opcji Nazwa pliku bazy danych należy kliknąć Zmień i wskazać nazwę pliku bazy, z której chcemy wysłać pliki

 

 

Po zapisaniu zmian baza zostanie podłączona do programu i pojawi się na liście pozycji. Po takim wykonaniu czynności wcześniejszy komunikat nie będzie się już pojawiał.

 

 

 

* nazwa pliku bazy danych odpowiada wprowadzonej w programie nazwie skróconej firmy na zakłdace Konfiguracja>Dane firmy