W celu zresetowania "starego" hasła należy:
1. Uruchomić Edytor Rejestru
Z menu Start w rubryce służaćej do wyszukiwania wprowadzamy wyraz REGEDIT
Na ekranie pojawi się Edytor Rejestru
2. Rozwinąć katalog HKEY_CURRENT_USER
3. Rozwinąć katalog SOFTWARE
4. Rozwinąć katalog VB and VBA Program Setting
5. Usunąć Księga2 i Księga Przychodów i Rozchodów
6. Zamknąć edytor.
7. Uruchomić program Księga.
8. Wprowadzić użytkownika (imię i nazwisko) i hasło.
W tym przypadku należy usunąć ochronę (zob. szerz. "Zapomniałem(am) hasła").
Po wykonaniu tej czynności należy:
- uruchomić program i menu System/Ochrona
- w zakładce Opcje w Okresie ważności hasła w dniach należy wpisać cyfrę 0.
Aby wyłączyć okres ważności hasła należy wejść w menu System/Ochrona. W zakładce Opcje w Okresie ważności hasła
w dniach należy wpisać cyfrę 0 (jeśli program ma nie kontrolować ważności hasła)
Jeśli użytkownik wykasował własne prawa administratora musi usunąć ochronę.
Aby usunąć ochronę należy:
1. Uruchomić Edytor Rejestru
Z menu Start w rubryce służaćej do wyszukiwania wprowadzamy wyraz REGEDIT
Na ekranie pojawi się Edytor Rejestru
2. Rozwinać katalog HKEY_CURRENT_USER
3. Rozwinąć katalog SOFTWARE
4. Rozwinąć katalog VB and VBA Program Setting
5. Usunąć Księga2 i Księga Przychodów i Rozchodów
6. Zamknąć edytor.
7. Uruchomić program Księga.
8. Wprowadzić użytkownika (imię i nazwisko) i hasło.
W takim przypadku należy zamknąć program, po czym wejść w Start/ Panel Sterowania/ Opcje regionalne i językowe.
Następnie należy kliknąć w przycisk o nazwie Dostosuj. Po wybraniu tej opcji trzeba wejść w zakładkę Waluta i przy opcji Symbol grupowania cyfr musi być spacja. W następnym kroku należy wejść w zakładkę Liczba i przy opcji Symbol grupowania cyfr równiez musi być spacja.
Po wykonananiu powyższej czynności należy kliknąć kolejno: Zastosuj/Ok, Zastosuj/Ok.
Aby ustalić numer wpisu w księdze lub ewidencji należy wejść w menu Dodatki/ Narzędzia/ Sortowanie danych.
Następnie należy wybrać miesiąc (w zależności od jakiego miesiąca chcemy zmienić numer dokumentu) np. luty.
Po wybraniu odpowiedniego miesiąca należy zaznaczyć poniższe opcje:
- Czy sortować księgę,
- Czy sortować ewidencję sprzedaży VAT,
- Czy sortować ewidencje zakupów VAT.
Po wykonaniu powyższych czynności należy kliknąć na „Sortuj” po czym program wyświetli pytanie od jakiego numeru ma zacząć sortowanie i tu należy wpisać numer zapisu dla księgi i ewidencji.
Przejdź do strony z instrukcją - więcej