UWAGA!
Aktualizacja jest bezpłatna dla posiadaczy aktywnego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wersja jest płatna.
WAŻNE dla posiadaczy nieaktualnego abonamentu!!!
Zainstalowanie wersji 25 spowoduje zablokowanie dostępu do programu i bazy danych.
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Moduł Fakturowanie:
UWAGA!
Aktualizacja jest bezpłatna dla posiadaczy aktywnego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wersja jest płatna.
Wprowadzone zmiany:
System:
Przy pobraniu danych kontrahenta z GUS dodano przypisywanie kraju kontrahenta.
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
prowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
1. Włączenie nowej funkcjonalności:
- Parametr do ustawienia w opcji Konfiguracja → Ustawienia ogólne → Parametry → Kasa i zaznaczyć opcję: „Włącz ewidencję raportów kasowych”.
]Użytkownik może wybrać, czy stosuje obecną funkcjonalność działania raportów kasowych jako wydruki czy nową funkcjonalność ewidencji raportów kasowych. W tym celu w parametrach kasy pamiętanych dla bazy danych będzie możliwość włączenia ewidencji raportów kasowych (domyślnie opcja jest wyłączona, więc działanie raportów będzie takie, jak dotychczas). Parametr będzie wpływał na zbudowanie menu głównego kasy:
- Przy wyłączonym parametrze menu pozostanie takie, jak dotychczas.
- Przy włączonym parametrze dotychczasowe funkcjonalności zostaną zastąpione kartoteką raportów kasowych. W konfiguracji dokumentów do księgowania będzie prezentowana możliwość księgowania raportów kasowych.
2. Generowanie raportu kasowego:
Generowanie raportu kasowego będzie podobne, jak teraz drukowanie raportu kasowego. Przy generowaniu określamy „datę od” i „datę do” oraz wybieramy kasę. Po ustawieniu tych parametrów przedstawiona zostanie tabela z dokumentami kasowymi spełniającymi zdefiniowane wymagania. Po zatwierdzeniu zostanie wygenerowany raport kasowy. W generowanym raporcie kasowym zakres dat nie może pokrywać się z istniejącymi raportami kasowymi.
3. Wpływ raportu kasowego na wystawianie, edycję i usuwanie dokumentów kasowych.
W przypadku dodawania dokumentu kasowego System sprawdzi, czy dany dokument kasowy może być wystawiony, czyli, że nie nastąpi próba wystawienia dokumentu kasowego w istniejącym już raporcie kasowym.
4. Automatyczne księgowanie raportów kasowych.
Raporty kasowe będzie można księgować automatycznie podobnie jak wyciągi bankowe. Użytkownik w takim przypadku musi wybrać, czy będzie księgował dokumenty kasowe (tak jak jest teraz), czy zamiast księgować każdy dokument kasowy, będzie księgował całe raporty kasowe;
Fakturowanie:
UWAGA!
Aktualizacja jest bezpłatna dla posiadaczy aktywnego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wersja jest płatna.
Wersja DGCS System – 22 nie współpracuje z Windows XP i Windows Vista.
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Usprawniono podpowiadanie daty VAT przy włączonym parametrze „Rozliczanie VAT metodą kasową” dla faktur zaliczkowych.
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
Fakturowanie:
Wprowadzone zmiany:
System:
System:
System:
Moduły magazynowe:
UWAGA!
Aktualizacja jest bezpłatna dla posiadaczy aktywnego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wersja jest płatna.
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
System:
System:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
Fakturowanie:
Lista zmian:
Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Aktualizacja jest płatna dla użytkowników wersji 18.XX i starszych wg poniższego cennika. Bez nowego numeru licencji, program będzie działać w trybie demonstracyjnym.
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Przywrócono możliwość wysyłania raportów z programu
Lista zmian:
System:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System
Lista zmian:
System
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
System
Lista zmian:
System
Lista zmian:
System
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Lista zmian:
Moduł Fakturowanie:
Nowy wygląd okna głównego.
Obsługa kolektora danych CIPHERLAB 8400.
Wspólna kartoteka wszystkich dokumentów sprzedaży i wydań.
Panel z podglądem stanów magazynowych na innych magazynach.
Informacja o walucie dokumentu w podsumowaniach dokumentu.
Panel z informacjami o sprzedanych towarach wybranemu kontrahentowi.
Dodawanie definicji towaru po wpisaniu indeksu w oknie głównym.
Anulowanie faktury.
Korekty faktur zaliczkowych (w przygotowaniu).
Zmiana języka wydruku faktury w podglądzie (w przygotowaniu).
Obsługa nowych dokumentów związanych z obrotem węglem – rozszerzenie – moduł dodatkowo płatny(w przygotowaniu).
Aktualizacja jest płatna dla użytkowników wersji 18.24 i starszych wg poniższego cennika. Bez nowego numeru licencji, program będzie działać w trybie demonstracyjnym.
Faturowanie DGCS System - 1 firma/ 1 stanowisko (aktualizacja UPGRADE): cena dla Użytkowników generacji 18.00 i 18.50 |
100,00 zł | 123,00 zł | Zamów |
Fakturowanie DGCS System - 1 firma / 1 stanowisko (aktualizacja UPGRADE): cena dla Użytkowników generacji 17.00 i wcześniejszych |
150,00 zł | 184,50 zł | Zamów |
Fakturowanie DGCS System - 1 firma/ kolejne stanowisko (aktualizacja) |
100,00 zł | 61,50 zł | Zamów |
Fakturowanie DGCS System - biuro rachunkowe bez limitu firm/ bez limitu stanowisk (aktualizacja UPGRADE): cena dla Użytkowników generacji 18.00 i 18.50 |
100,00 zł | 123,00 | Zamów |
Fakturowanie DGCS System - biuro rachunkowe bez limitu firm / bez limitu stanowisk (aktualizacja UPGRADE): cena dla Użytkowników generacji 17.00 i wcześniejszych |
150,00 zł | 184,50 zł | Zamów |
Lista zmian:
System:
Dodano parametr określający ilość dni dla pobierania kursów walut z serwera NBP przy starcie programu. Konfiguracja → Ustawienia ogólne → Parametry → Uaktualnienia → "Ilość dni, z których pobierane będą kursy walut";
Usprawniono wyświetlanie czcionki w programie na komputerach firmy Dell.
Lista zmian:
System:
W rozrachunkach zablokowano możliwość dodania rozrachunku niepowiązanego z kontrahentem
Lista zmian:
System:
W kartotece JPK dodano możliwość zdefiniowania zakresu dat.
Lista zmian:
System:
Usprawniono sprawdzanie statusu „czynnego podatnika VAT” w słowniku kontrahentów;
Dodano szyfrowanie kopii bezpieczeństwa bazy danych przy automatycznym tworzeniu kopii przez moduł dodatkowy (Bezpieczne dane).
Lista zmian:
System:
Dodano możliwość zdefiniowania ścieżki zapisu raportów dla każdej bazy danych;
Usprawniono zmianę hasła pseudonimizacji;
Zmieniono nazwę banku „BreBank” na "mBank (były Bre Bank)" przy imporcie wyciągów bankowych w formacie MT-940;
Usprawniono pseudonimizację deklaracji.
Lista zmian:
System:
Dla baz danych importowanych z programów DOS usprawniono możliwość wprowadzenia ochrony danych osobowych;
W oknach parowania rozrachunków (po prawej stronie) dodano mechanizm wyszukiwania CFT w opcjach: "Należności i nadpłaty kontrahentów", "Zobowiązania i nadpłaty nasze", "Kompensaty należności i zobowiązań", "Kompensaty nadpłat";
Usprawniono możliwość pobierania danych kontrahenta z GUS w przypadku edycji danych kontrahenta w słowniku;
Usprawniono zaczytywanie plików MT-940 z mBanku.
Lista zmian:
System:
uaktualniono certyfikat SSL dla wysyłek plików JPK
Lista zmian:
System:
Usprawniono zapisywanie wyciągu bankowego;
Zablokowano generowanie pliku JPK VAT, jeżeli kontrahent nie ma wpisanego adresu;
Dodano w oknie wyboru kontrahenta możliwość sprawdzenia czy jest czynnym podatnikiem VAT;
Usprawniono wysyłkę powiadomień i wezwań, jeżeli dla kontrahenta jest zdefiniowane więcej niż jedno konto mailowe;
Dodano możliwość wyłączenia weryfikowania JPK ze schematem poprzez ustawienia;
Usprawniono anonimizację/pseudonimizację/depseudonimizację danych kontrahenta w sytuacji, gdy w bazie danych istnieje dokument PW.
Lista zmian:
System:
Usprawniono wprowadzanie i edycję wyciągu bankowego, który w niektórych przypadkach nie generował rozrachunku;
Usprawniono podpisywanie plików JPK i e-Deklaracji w przypadku, gdy w systemie widnieją certyfikaty, które wygasły;
Przyśpieszono aktualizację bazy danych w przypadku aktualizacji programu ze starszych generacji
Lista zmian:
System:
Przywrócono możliwość zapisywania plików PDF z podpisem kwalifikowanym;
Usprawniono podpisywanie deklaracji i plików JPK w przypadku, gdy na czytniku jest kilka certyfikatów na tą samą osobę;
W oknie parametrów przy opcji "Ochrona danych osobowych" wyświetlono informację w jaki sposób dany poziom zabezpieczeń jest realizowany;
Zmieniono siłę hasła dla poziomu wysokiego, gdzie dodano wymaganie wprowadzenia co najmniej jednego znaku specjalnego. W bazach danych, w których był ustawiony dotychczas poziom wysoki, zostanie on zachowany (nowy poziom wysoki będzie niedostępny do wyboru). W pozostałych przypadkach, zostanie ukryty stary poziom wysoki. Jeśli w bazie danych był ustawiony stary poziom wysoki, po zmianie na inny poziom i zapisaniu, stary poziom będzie niedostępny;
Usprawniono pseudonimizację danych o nadawanie tego samego identyfikatora;
Usprawniono anonimizację/pseudonimizację danych kontrahenta. Po anonimizacji/pseudonimizacji danych kontrahenta, kontrahent zostanie ukryty. Aby depseudonimizować dane kontrahenta w słowniku kontrahentów w modułach magazynowych i księgowych, najpierw należy przywrócić kontrahenta do widocznych. Depseudonimizacja ustawia kontrahenta jako widocznego, aby po depseudonimizacji jego danych w innych modułach kontrahent był widoczny;
Dodano możliwość anonimizacji danych w przypadku, gdy dokumenty na kontrahenta są zaksięgowane.
I. Funkcjonalność związana z RODO
1. Odnotowywanie zgód na przetwarzanie danych osobowych w kartotekach kontrahentów.
2. Możliwość wyboru statusu zgody:
- sprzeciw,
- brak sprzeciwu.
3. Obsługa żądań sprostowania danych.
4. Obsługa żądań wglądu w treść danych
Możliwość eksportu informacji o danych osobowych znajdujących się w systemie na żądanie podmiotu, którego dane dotyczą.
5. Realizacja sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
6. Zabezpieczenie kopii baz danych hasłem dostępu.
7. Anonimizacja danych
Obsługa żądań usunięcia danych poprzez nieodwracalną zmianę treści danych.
8. Pseudonimizacja danych
Odwracalna zmiana polegająca na szyfrowaniu danych.
9. Możliwość sporządzania raportu o działaniach prowadzonych na danych osobowych
Zapisywanie informacji o generowanych raportach oraz o utworzonych kopiach baz danych.
10. Możliwość rejestrowania informacji o odbiorcach danych (ZUS, Urząd Skarbowy, PZU, BHP, itp.).
11. Automatyczne zgłoszenie o potrzebie usunięcia danych osobowych, których okres przechowywania się zakończył.
12. Automatyczna rejestracja daty i identyfikatora użytkownika wprowadzającego dane osobowe.
13. Kategoryzowanie przetwarzanych danych osobowych wraz ze wskazaniem, czy użytkownik jest uprawniony do ich przetwarzania.
14. Możliwość szyfrowania transmisji danych przesyłanych między podmiotami.
15. Blokowanie stanowiska pracy poprzez możliwość wylogowania się z programu. Aby kontynuować pracę z programem niezbędne jest ponowne zalogowanie się.
II. Pozostałe zmiany
1. Dodano masowe sprawdzanie, czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT
2. Dodano obsługę wysyłki e-deklaracji z podpisem kwalifikowanym na systemach MacOS oraz Linux.
3. W kolejnych wersjach zostaną dodane nowe wzory deklaracji: VAT-7 (18); VAT-7K (12); VAT-8 (9); VAT-9M (8); VAT-12 (4).
4. Dodano możliwość określenia szablonu domyślnego dla tworzonych umów cywilno-prawnych.
System:
System:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Lista zmian:
System:
Moduł: Fakturowanie
Aktualizacja: Fakturowanie DGCS System 18 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko: cena dla Użytkowników generacji 16.50 i 17.00 |
100,00 zł |
|
1 firma / 1 stanowisko: cena dla Użytkowników generacji 16.00 i wcześniejszych |
150,00 zł | Zamawiam |
1 firma/ kolejne stanowisko |
100,00 zł | Zamawiam |
Biuro rachunkowe bez limitu firm / 1 stanowisko: cena dla Użytkowników generacji 16.50 i 17.00 | 100,00 zł | Zamawiam |
Biuro rachunkowe bez limitu firm / 1 stanowisko: cena dla Użytkowników generacji 16.00 i wcześniejszych | 150,00 zł | Zamawiam |
Uwaga!
Aktualizacja jest płatna w cenie UPGRADE
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
System:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
1. Zmiana nazwy serii Infor System na DGCS System
W generacji 17.00 zmieniamy nazwę z INFOR System na DGCS System. Podczas instalowania aktualizacji, należy wskazać dotychczasową lokalizację np. C:/Biznesmen/InforSystem, ponieważ nową domyślną jest C:/Biznesmen/DGCSSystem. Program uruchamiamy ikoną DGCS System.
2. Obsługa Jednolitego Pliku Kontrolnego
Generowanie pliku JPK faktury VAT (JPK_FA) dla organów podatkowych oraz kontroli skarbowej.
3. Nowy wygląd
Nowy, bardziej przyjazny dla użytkownika, wygląd aplikacji pozwalający na pracę na wielu zakładkach. Dzięki tej funkcjonalności będzie możliwe uruchomienie wielu funkcji jednocześnie. Konstrukcja każdego z modułów została przygotowana tak, aby nowi użytkownicy mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych opcji, a dotychczasowi mogli jeszcze szybciej wykonywać codzienne zadania.
4. Zarządzanie uprawnieniami kolumn tabel
Dzięki dodatkowym uprawnieniom można zablokować użytkownikowi możliwość edycji wyświetlanych kolumn tabel, kolejności kolumn oraz możliwości drukowania. Zmiana konfiguracji poszczególnych tabel dla użytkownika pozbawionego tych uprawnień nie wymaga przelogowania - każdą tabelę można indywidualnie odblokować podając login i hasło administratora, a po wprowadzeniu zmian, tabelę ponownie można zablokować.
5. Ukrywanie kontrahentów nieaktywnych
W przypadku kontrahentów, którzy występują na dokumentach w DGCS System, nie jest możliwe ich usunięcie. Wprowadzono możliwość ukrywania kontrahentów nieaktywnych, dzięki czemu nie będą się oni pojawiali w opcjach wyboru kontrahenta ani na raportach.
Ukrytego kontrahenta można przywrócić w opcji Słowniki > Słownik kontrahentów.
6. Ułatwienie pobierania danych klienta z baz GUS
Przy pobieraniu danych klienta z GUS nie będzie potrzeby wpisywania kodu CAPTCHA i funkcjonalność jest łatwiej dostępna.
7. Ukrywanie towarów nieaktywnych
Umożliwiono ukrywanie towarów oraz usług, które nie są wykorzystywane. Ukrycie towaru skutkuje ukryciem go ze słownika, asortymentu, wyboru towarów i części raportów.
8. Zmiana podziału kontrahentów
Zmieniono podział grup kontrahentów z ograniczonego podziału odbiorca/dostawca na ewentualny filtr z wykorzystaniem grup kontrahentów.
9. Dodatkowy filtr w asortymencie
W oknie głównym programu w części Asortyment wprowadzono dodatkowy filtr pozwalający na ograniczenie wyświetlanych pozycji do określonej grupy towarowej.
10. Edycja waluty na dokumentach sprzedaży
Umożliwiono edycję danych walutowych na dokumentach sprzedaży.
Uwaga!
Aktualizacja jest płatna w cenie UPGRADE
Aktualizacja: Fakturowanie Infor System 16.50 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko (aktualizacja): cena dla Użytkowników wersji 12.00, 12.50 i 16 |
100,00 zł |
|
1 firma / 1 stanowisko (aktualizacja): cena dla Użytkowników generacji 11.00 i wcześniejszych |
150,00 zł | Zamawiam |
1 firma/ kolejne stanowisko (aktualizacja) |
150,00 zł | Zamawiam |
Lista modyfikacji:
Lista modyfikacji:
Lista modyfikacji:
Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail z informacją o płatnościach:
a) powiadomienie o zbliżającym się terminie płatności,
b) wezwanie do zapłaty,
c) ostateczne wezwanie do zapłaty.
Użytkownik definiuje kiedy i o której godzinie mają być wysyłane kolejno powyższe informacje.
Aktualizacja: Fakturowanie Infor System 16 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko (aktualizacja): cena dla Użytkowników wersji 12.00 i 12.50
|
100,00 zł |
|
1 firma / 1 stanowisko (aktualizacja): cena dla Użytkowników generacji 11.00 i wcześniejszych |
150,00 zł | Zamawiam |
1 firma/ kolejne stanowisko (aktualizacja) |
150,00 zł | Zamawiam |
Lista modyfikacji:
System:
Fakturowanie:
Lista modyfikacji:
Lista modyfikacji:
Fakturowanie:
Lista modyfikacji:
System:
Lista modyfikacji:
Lista modyfikacji:
Lista modyfikacji
Aktualizacja: Fakturowanie Infor System 12.50 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko (update) |
150,00 zł |
|
1 firma / 1 stanowisko - dla użytkowników wersji 11 i starszych | 75,00 zł | Zamawiam |
Lista modyfikacji:
System:
Magazyn:
Lista modyfikacji:
Aktualizacja: Fakturowanie Infor System 12 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko |
150,00 zł |
Lista modyfikacji:
System
Lista modyfikacji
Aktualizacja: Fakturowanie Infor System 11 |
Cena netto |
Kup teraz |
1 firma / 1 stanowisko |
150,00 zł |
Informujemy, że INFOR System w generacji 10 jest dostosowany do zmian w ustawie o podatku VAT obowiązujących
od 1 października 2013.
Nowy rodzaj faktury - Faktura "odwrotne obciążenie"
Rozliczenia podatku VAT lub podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze dokonuje nabywca.
wprowadzono obsługę metody kasowej, którą można włączyć w opcji Konfiguracja > Ustawienia ogólne > Parametry > Parametry pracy,
dodano możliwość określania waluty do konta bankowego i automatyczne podpowiadanie konta po zmianie waluty. Funkcję można ustawić w opcji Słowniki > Słownik kont bankowych > pole Waluta konta,
dodano możliwość określania typu dokumentu dla Faktury VAT (Słownik typów faktur):
- metoda kasowa,
- samofakturowanie,
- procedura marży dla biur podróży,
- procedura marży – towary używane,
- procedura marży – dzieła sztuki,
- procedura marży - przedmioty kolekcjonerskie i antyki,
- odwrotne obciążenie.
dodano raport stanu magazynowego wg terminu przydatności.
System:
- zmieniono zachowanie parametrów zależnych w raportach. Wyłączono odświeżanie (czyszczenie zaznaczeń) tabel w parametrach, jeżeli został zmieniony inny parametr w raporcie,
- poprawiono logowanie do konta BPH. W poprzedniej wersji nie można było zalogować się do konta.
Aktualizacje należy wykonać z poziomu programu wchodząc w menu POMOC/SPRAWDŹ DOSTĘPNE AKTUALIZACJE - zostaną automatycznie pobrane dostępne aktualizacje. Aby je zainstalować należy zamknąć program i uruchomić plik "Uaktualnij.exe" z głównego katalogu programu Biznesmen/InforSystem lub Biznesmen/WłasnaFirma.
INFOR System 9.08 r120919
Moduły księgowe:
NOWOŚĆ - dodano nowe wzory deklaracji ORD-ZU, VAT-ZZ, VAT-ZT i PIT-R, UPL-1 i OPL-1
NOWOŚĆ - dodano możliwość przesyłania e-deklaracji PIT-R, PIT-4R, PIT-11, PIT-40, VAT-7, VAT-7K i VAT-7D wraz z załącznikiem ORD-ZU (przyczyna korekty)
NOWOŚĆ - dodano możliwość przesyłania deklaracji PIT-11 i PIT-40 wraz z załącznikiem PIT-R
NOWOŚĆ - dodano możliwość przesyłania e-deklaracji VAT-7, VAT-7K i VAT-7D wraz z załącznikami VAT-ZZ i VAT-ZT (dotyczące zwrotu podatku)
NOWOŚĆ - dodano raporty różnic kursowych z kompensat – Raporty -> Różnice kursowe z kompensat
poprawiono import kwoty z wyciągu bankowego (bank BGŻ w formacie MT-940). W poprzedniej wersji przy imporcie obcinana była pierwsza cyfra kwoty
Zmiana w podpowiedzi nazwy towaru lub usługi przy wydruku faktury wewnętrznej z poziomu zakładki VAT w modułach księgowych - do tej pory zawsze trzeba było to wpisać ręcznie nazwę towaru lub usługi w danej stawce, teraz w to pole standardowo podpowiadany jest tekst z opisu zdarzenia gospodarczego
poprawiono wyświetlanie wpisów po zaksięgowaniu z pliku XML. W poprzedniej wersji po imporcie danych wpisy, które się nie bilansowały nie były oznaczane w oknie głównym różowym kolorem
poprawiono księgowanie przez plik XML dokumentów z Delegacji. W poprzedniej wersji dokumenty z Delegacji nie księgowały się w uproszczonych modułach księgowych
poprawiono raport rozliczenia VAT, na którym błędnie pokazywana była kwota z deklaracji. W obecnej wersji najpierw zaokrąglana jest kwota podatku należnego w stawkach a następnie wyliczana suma. Podobnie sytuacja wygląda z VAT naliczonego do odliczenia. W poprzednich wersjach najpierw robiona była suma a następnie zaokrąglana do pełnych złotych, co było błędne
do raportu ewidencji paliwa dodano numer dokumentu co ułatwia powiązanie pozycje z raportu do zapisu w księgowości
w raporcie rejestru zakupów VAT dodano parametr uzależniający od przeznaczenia zakupu P,N,Z w zależności czy przysługuje prawo odliczenia
zmieniono pobieranie adresu przy automatycznym księgowaniu umów CP z Kadr i Płac. W pierwszej kolejności pobierany jest adres zameldowania, jeżeli takowego nie ma, to brany jest adres zamieszkania, a jeżeli takowego też nie ma to adres do korespondencji. W poprzednich wersjach pobierany był adres zameldowania
poprawiono przenoszenie wartości między deklaracjami z kolejnych okresów. W poprzedniej wersji wartości się nie przenosiły
poprawiono możliwość ustawiania przesunięcia wydruku przelewu do Urzędu Skarbowego. Przy przelewach i wpłatach ta opcja jest zablokowana, bo dla tych opcji możliwy jest tylko wydruk pełny
podano możliwość wybierania konta z poziomu pokazania rozrachunków nierozliczonych. W celu usprawnienia (przyspieszenia) księgowania przy wyborze analityki konta rozrachunkowego, po wybraniu opcji pokazania rozrachunków kontrahenta przypisanego do konta, dodano możliwość bezpośredniego powrotu do okna księgowania z wyborem danego konta analitycznego. W poprzedniej wersji należało najpierw zamknąć okno rozrachunków i dopiero wybrać konto analityczne aby powrócić do okna księgowania
dodano możliwość wysyłania załączników e-deklaracji VAT-UE/A, VAT-UE/B i VAT-UE/C
Moduły magazynowe:
poprawiono wystawianie zamówienia od klienta z menu Zamówienia. W poprzedniej wersji przy wydrukowaniu faktury pro forma nie wyświetlały się dane kontrahenta
poprawiono uprawnienie do dodawania grup towarów. W poprzednich wersjach pomimo wyłączenia tego uprawnienia nadal można było dodawać grupę podczas dodawania produktu
poprawiono wystawianie korekt faktur WNT i faktur zakupowych z fakturą wewnętrzną. W poprzedniej wersji przy wystawianiu korekt podpowiadana była stawka produktu zamiast 0% dla WNT i VZ dla FZ z FW
INFOR System 9.07 r120821
Moduły magazynowe:
W oknach "Info o towarze" i "Info o kontrahencie" dodano mechanizm wyszukiwania CFT, usprawniający wyszukiwanie informacji.
Dodano możliwość zmiany danych sprzedawcy na dokumentach wydań/sprzedaży.
Dodano możliwość zapisu wydruków/raportów na pulpit klienta przy współpracy z Winflector (rozwiązania terminalowe).
Poprawiono opis w oknie informacji o kontrahencie przy definiowaniu zakresu dat. W poprzedniej wersjach przy definiowaniu zakresu dat był opis „Data do - Data od” W nowej jest „Data od - Data do”.
Poprawiono wygląd okna Użytkownicy oraz dodano możliwość definiowania adresu e-mail oraz telefonu dla użytkownika.
Usprawniono import danych z Excela tak aby program nie rozróżniał typów komórek.
Poprawiono możliwość drukowania informacji o sprzedawcy. Jeżeli w informacji o sprzedawcy jest było więcej danych niż 256 znaków wówczas informacja była obcinana.
Poprawiono wydruki zamówień od klientów. Jeżeli nazwa nie mieściła się w jednej linii wówczas wiersze nie rozsuwały się w pionie.
Poprawiono zapis raportów do Excela (XLS) o rozpoznawanie liczb i generowanie nagłówków stron.
Moduły księgowe:
Dodano raport kontrahentów wraz z przypisanymi kontami rozrachunkowymi.
Dodano możliwość definiowania dodatkowego warunku przy księgowaniu dokumentów kasowych z pliku DANE_FIK.DBF.
Dodano możliwość wczytywania wyciągów bankowych w formacie MT-940 z banku BGŻ (moduł zaawansowany).
Poprawiono import z Subiekta w przypadku gdy dane kontrahenta zawierają więcej niż 100 znaków.
Poprawiono raport poleceń księgowania, który zawierał puste strony, gdy dekret jest dłuży niż jedna strona.
Dodano zabezpieczenie przed przestawieniem okna głównego poza ekran monitora. Środkowanie okna głównego odbywa się poprzez wciśnięcie klawisza ALT + F10.
Poprawiono wydruk raportu Księgi PiR (2). Jeżeli w danych firmy jest dodana nazwa w drugiej linii wówczas na raporcie dane te wchodziły na nazwy kolumn i przy dużej ilości danych drukowana jest pusta strona.
Poprawiono możliwość edycji remanentu.
Poprawiono raporty rozrachunków o sortowanie po nazwie skróconej i nazwie. Dodatkowo na raportach Zestawienie dokumentów – należności wg kontrahentów i Zestawienie dokumentów – zobowiązania wg kontrahentów na ostatniej stronie dodano podsumowania w odpowiednich walutach.
Poprawiono plan kont importowany z pliku XML. Tylko konta z numerami 201 i 202 (konta rozrachunkowe z kontrahentami) zostały zdefiniowane jako SAD.
Poprawiono raporty różnic kursowych, Jeżeli dane kontrahenta były zbyt długie.
INFOR System 9.06 r120704
Moduły magazynowe:
W oknie "Szukaj towaru" dodano możliwość dodania również usługi - Nowość!
W słowniku cenników - po przeliczeniu wg. waluty odświeża się lista towarów w nowych cenach.
Moduły księgowe:
NOWOŚĆ - dodano możliwość wejścia do kartoteki e-deklaracji z poziomu modułów księgowych.
NOWOŚĆ - Wprowadzono import wyciągów MT-940 z Brebank.
Zmieniono deklarację VAT UE.
Import na jednej bazie danych, z dane_fik.dbf oraz poprzez XML - przy księgowaniu zakupy pozostałe wchodzą na kolumnę 11.
Zmiana znacznika w KPiR wyposażenie lub czynność cywilno-prawne, domyślnie w pole Uwagi wpisywany jest tekst odpowiadający znacznikowi.
Infor System 9.05 r120615
Moduły magazynowe
Zmiana, rozszerzono raporty kasowe o dodanie LP na wydruku – Raport kasowy standardowy, raport kasowy rozszerzony
Moduły Księgowe
NOWOŚĆ – opublikowano nowe wersje deklaracji VAT-10 (w.3) i VAT-11 (w.2) obowiązujące od czerwca.
Infor System 9.05 r120530
Moduły magazynowe
Dodano nowy wzorzec dokumentu TAX FREE (wydanie 2)
Poprawiono uprawnienia dla wystawiania faktur zakupu z fakturą wewnętrzną. W poprzedniej wersji po wyłączeniu uprawnień do wystawiania faktury zakupu opcja faktury zakupu z FW pozostawała aktywna.
Moduły Księgowe
Zmodernizowano import danych z KpiR DOS.
Usprawniono wypełnianie pól z datą na deklaracjach. Poprawka dotyczy deklaracji: NIP-1, NIP-2, NIP-3, CIT-2, ORD-TK, VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, VAT-9, VAT-10, VAT-11, VAT-12, VAT-R, VAT-UE i VAT-UEK
Zmodyfikowano raport wydruk Księgi PiR (2) o wydruk danych firmy w jednej linijce. W poprzednich wersjach nazwa i adres firmy były w kilku wierszach
Dodano polecenie księgowania z informacjami walutowymi. Polecenie zawiera informacje o walucie, tabeli kursowej, dacie kursu i kursie waluty.
Usprawniono raporty zestawienia obrotów i sald.
Zmieniono komunikat pojawiający się przy sortowaniu wpisów po wyeksportowaniu dekretów do plików XML. W obecnej wersji pojawia się komunikat „Nie udało się sortowanie. Dokumenty zostały wyeksportowane do XML i nie ma możliwości przesortowania zapisów. W celu posortowania należy przywrócić dokumenty niezatwierdzone do księgowania.”
Moduł Kadry i Płace
Dodano brakujące US po imporcie z Płac Dos-owych.
Moduł Środki trwałe
Zmodernizowano import danych z Amortyzacji INFOR System oraz Amortyzacji DOS.
Infor System 9.05 r120515
Moduły magazynowe
Zmieniono wydruk nazwy towarów / usług na drukarkę fiskalną po realizacji zamówienia w oknie głównym. W poprzedniej wersji nazwa na drukarkę po realizacji zamówienia w oknie głównym pobierana była z pola „Nazwa” w obecnej z pola „Nazwa na drukarkę / kasę fiskalną)
Poprawiono wyświetlanie wielokrotnej korekty faktury WNT w rejestrze VAT
Moduły Księgowe
Zmieniono wyświetlanie danych w oknie głównym o pogrubienie danych tj. Nazwa firmy, NIP, bieżąca paczka i rok obrachunkowy.
NOWOŚĆ – dodano import wyciągów bankowych z CitiBank w formacie SAP MT940 (moduł zaawansowany)
Zaktualizowano import wyciągów z Raiffeisen i PKO.
Zmodyfikowano polecenia księgowania tak, aby jedno PK nie były rozdzielane na 2 strony, chyba że jest na tyle długie że nie mieści się na jednej
Uaktualniono słownik Urzędów Skarbowych.
NOWOŚĆ – dodano formularz NIP-2 wersja 7
Poprawiono wielokrotne wczytywanie zapisów na deklaracji. Otwarcie zapisanej deklaracji na bieżącej skutkowało dopisaniem do otwartej
deklaracji danych z bieżącej
Infor System 9.04 r120417
Moduły magazynowe
Poprawiono wyświetlanie ilości asortymentu w kolumnie "Ilość wydań bez skutku mag" o wyświetlanie ilości tylko z wybranego magazynu. W poprzedniej wersji wyświetlana była łączna ilość
Moduły Księgowe
Zmieniono możliwość rozliczania częściowego dokumentów w module KpiR. Opcja została wprowadzona w Należnościach wg. Kontrahenta oraz w Zobowiązaniach wg. Kontrahenta
Wprowadzono optymalizację szybkościową dla:
– Zestawienia obrotów i sald zoptymalizowane dla parametru "Widoczne", "Niewidoczne (BO)", "Niewidoczne (gdy saldo = 0)", "Niewidoczne (gdy saldo winien > 0)", "Niewidoczne (gdy saldo ma > 0)"
– Zoptymalizowano wejście w edycję zapisu
Dodano kontrolę czy istnieje już podobny zapis w VAT. Przy księgowaniu ręcznym program sprawdza, czy dokument może istnieć w rejestrze VAT (chodzi o dokument wprowadzony przez inny moduł Magazyn / Fakturowanie) i jeżeli program napotka taki wpis pojawi się komunikat, że taki komunikat istnieje w VAT wraz z informacją jak zaksięgować wpisy automatycznie
Zaktualizowano generowanie deklaracji VAT-UE wraz z załącznikami VAT-UE/C.
Zmieniono wyświetlanie sum winien i ma w oknie głównym programu Księgi Handlowej o wyświetlanie sumy syntetyk.
Zmieniono wprowadzenie obsługi schematu wersji 5.0 UPO, dodanie możliwości pobrania UPO w języku pl, de i en oraz obsługa wysłania definiowanych parametrów jako string
Infor System 9.03 r120405
NOWOŚCI INFOR System
Wprowadzono mechanizm rozłączenia i ponownego połączenia z bazą danych po aktualizacji bazy danych.
Dodano możliwość kopiowania uprawnień z bazy do bazy przez możliwość eksportu praw do pliku i importu praw z pliku. Funkcjonalność przydatna szczególnie w Biurach Rachunkowych.
Dodano skrót klawiszowy (Alt+F10) na wszystkich oknachdialogowych pozwalający przywrócić domyślny rozmiar i lokalizację okna.
Moduły magazynowe.
Uaktualniono wybór waluty domyślnej o możliwość wyboru waluty USD.
Umożliwiono nadawanie numeru PLU od maksymalnie ustalonego. We wcześniejszych wersjach PLU nadawane było od pierwszego wolnego numeru.
Usprawniono możliwość wystawienia faktury końcowej do faktury zaliczkowej.
Moduły księgowe.
NOWOŚĆ – Możliwość zdefiniowania paczki jako widocznej lub niewidocznej. W przypadku określenia paczki jako niewidocznej nie jest ona dostępna w wyborze paczek podczas księgowania, nie można jej ustawić jako domyślną oraz nie jest prezentowania w parametrach wszystkich raportów, gdzie parametrem raportu jest paczka.
Poprawka w kodowaniu polskich znaków do PDF-a w raportach dziennika i operacji na kontach. W poprzednich wersjach podczas zapisu raportu do PDFnie były wyświetlane polskie znaki w polach opisowych.
Dodano kolumnę nazw paczki w Narzędziu administracyjnym a także zmieniono ograniczenie wyświetlania dokumentów do bieżącego roku obrachunkowego na panel z wyborem zakresu dat.
Zmieniono opisy nagłówków tabeli przy księgowaniu w Ryczałcie na np. kolumna i nazwa kolumny oraz podatek i stawka podatku.
Udostępniono prawa dostępu do generowania deklaracji z modułów księgowych a także dostęp do umieszczania konkretnych deklaracji w panelu skrótów.
Dodano ostrzeżenie przy odkładaniu księgowania że dane z zakładki VAT, Akcyza i Paliwa nie są odkładane.
NOWOŚĆ – dodano podpowiadanie zdarzenia gospodarczego na podstawie wybranego kontrahenta. Po wybraniu kontrahenta odczytywana jest najczęściej wykonywane zdarzenie dla kontrahenta i na tej podstawie jest podpowiadane. W przypadku braku zdarzenia gospodarczego podpowiadane jest z poprzedniego dokumentu. Opcja jest konfigurowalna w parametrach.
Wprowadzono możliwość zdefiniowania wzorca księgowania podczas automatycznego księgowania różnic kursowych, różnic kursowych z kompensat, kompensat, księgowania dokumentów z modułów amortyzacji, delegacji i płac.
Wprowadzono poprawkę polegającą na wyłączeniu grup (filtrów) umów
cywilnoprawnych z widoku dokumentów do księgowania podczas automatycznego księgowania dokumentów z modułu płacowego.
Moduł Delegacje.
Ustawiono maksymalizację okna głównego modułu delegacji przy uruchomieniu modułu.
Poprawiono błędne naliczanie kwoty delegacji w przypadku zmiany czasu z zimowego na letni i odwrotnie.
Moduł Kadry i Płace.
Zmiana wyglądu okna „Edycji listy płac”. Zmiana poprawia ergonomię pracy, czytelność i obsługę w oknie. Nowy układ przycisków sterujących oknem jest związany ze standardem układu tych przycisków w pozostałych częściach programu.
Uwzględnienie zmiany w przepisach w zakresie liczenia i eksportu do Płatnika podstawy emerytalno-rentowej w trakcie urlopu wychowawczego dla kodu 1211xx
W oknach "Ustawienia->Ustawienia płacowe" oraz "Pracownicy" - zakładka: 'Ustawienia płacowe' dodano dodatkowe pole pt. 'Wychowawczy podst. społecz.'
Wartością domyślna w oknie "Ustawienia->Ustawienia płacowe" wynosi 2152,05.
Zmieniono opis pola 'Wychowawczy podst.ZUS' na 'Wychowawczy podst. zdrowotna'.
W przypadku dodawania nieobecności (okno „Absencje”) typu "Urlop wychowawczy" powoduje wyświetlenie zapytania o zmianę wartości pola 'Wychowawczy podst. społecz.' w kartotece pracownika na wartość aktualnie wpisaną w Ustawieniach płacowych ogólnych.
Eksport do programu Płatnika do RCA z kodem 1211xx jest warunkowany wartością pola 'Wychowawczy podst. społecz.' w kartotece pracownika większą od zera oraz wystąpieniem absencji "Urlop wychowawczy" w eksportowanym.
ZMIANA – Aktualizacja stawki płacowej „Wychowawczy podstawa społeczna” na 2152,05
Moduł Środki Trwałe.
Włączono dostęp do poprzedniej wersji modułu „Amortyzacja”
Infor System 9.03 r120316
Moduły magazynowe
Poprawiono edycję pozycji akcyzowej. W poprzedniej wersji edycja pozycji akcyzowej powodowała zmianę ceny przed doliczeniem akcyzy.
Dodano możliwość umieszczania informacji o naliczonej akcyzie albo dokumencie dostawy na wydrukach wydania / sprzedaży
Dodano raporty dokumentów dostawy i podsumowania akcyzy.
Moduły Księgowe
Dodano mechanizm wyszukiwania CFT do opcji Narzędzia > Księguj BO z BZ.
Usprawniono mechanizm wykonywania kopii bezpieczeństwa wszystkich baz - duże ułatwienie dla biur rachunkowych posiadających dużą ilość baz danych.
Poprawiono pojawianie się daty 01-01-1970. Data pojawiała się po wykonaniu następujących czynności F1 -nowy wpis sprzedaży, następnie edycja w
rejestrze VAT tego wpisu z zapisem i dodanie F1 nowy wpis - data dokumentu 1970.
Poprawiono deklaracje PIT-28, PIT-36 i PIT-36L o możliwość wyboru Urzędu Skarbowego z listy.
Przy automatycznym księgowaniu do daty w KpiR brana jest data sprzedaży a nie wystawienia dokumentu.
Moduł Kadry i Płace
Umożliwiono wywołanie Kartoteki e-deklaracji z poziomu modułu Kadry i Płace.
Dodano możliwość określania identyfikatora używanego na deklaracjach PIT-11 i PIT-40 - PESEL lub NIP dla danego pracownika
Moduł Środki trwałe
Dodano w oknie z parametrami raportu znacznik "Koloruj raport". Wszystkie raporty zostały przerobione aby z niego korzystały.
Poprawiono obsługę likwidacji środka trwałego.
Wprowadzono zabezpieczenia aby nie można było dwukrotnie dodać takiej samej pozycji.
Wprowadzono pytanie o amortyzację jednorazową w przypadku wprowadzenia środek trwały o wartości =< 3.500
Dodano informację na jakiej bazie (nazwa firmy) użytkownik pracuje w belce okna głównego.
Usunięto podwójne pytanie przy pierwszym otwarciu modułu ŚT o wczytywaniu nowej tablicy
Infor System 9.03 r120302
Moduły magazynowe.
1. NOWOŚĆ – dodano obsługę akcyzy na węgiel.
2. Zmodyfikowano wyświetlanie wartości w kartotece faktur VAT. Jeżeli była wystawiona faktura sprzedaży z rabatem np. 3,5% to podczas przeglądania faktur w kartotece widoczna była wartość zaokrąglona do 4%
3. Usprawniono wyświetlanie pozycji na dokumencie RW. Jeżeli dokument RW był wystawiony z pozycjami bez skutku magazynowego wówczas po wejściu w kartotekę dokumentów RW nie było możliwości poprawienia tego dokumentu, ponieważ pozycja bez skutku magazynowego nie wyświetlała się.
4. Uaktualniono wydruk wzorców tekstowych faktur VAT. Jeżeli na dokumencie znajdowały się 3 różne stawki VAT wówczas na wydruku występowało przesunięcie pomiędzy opisem a wartościami.
5. Zmieniono edycję pozycji zakupu na dokumencie zakupu w oknie głównym, która usuwała jednostkę miary.
Moduły Księgowe
1. Zaktualizowano księgowanie korekt poprzez plik DANE_FK.DBF.
2. Uaktualniono księgowanie poprzez plik DANE_FIK.DBF o ustawianie paczek we wpisach w VAT. Wszystkie wpisy w rejestrach były zapisywane jako wpisy bez paczki choć w dzienniku taką paczkę miały przypisaną.
3. Zmodyfikowano konfigurację eksportu dekretów do plików XML o możliwość ustawienia parametru „Księguj zerowe kwoty”.
4. Dodano parametr, który pozwoli użytkownikowi na wybór czy podpowiadanie numeru i zdarzenia gospodarczego będzie włączone czy nie.
5. Dodano parametr, który pozwoli na ustawienie podpowiadania opisu przy księgowaniu.
6. Zmodyfikowano ewidencję ryczałtu o możliwość ewidencji paliwa. Wcześniej ta opcja dostępna była tylko przy księgowaniu sprzedaży.
7. Zmiana – w rejestrze VAT widoczne są wszystkie dokumenty, które są wprowadzone w systemie. Dotychczas w rejestrze widoczne były tylko
dokumenty zaksięgowane, natomiast na wydruku były widoczne wszystkie dokumenty.
8. Zmiana – do innych dokumentów dodano dowody wewnętrzne (z VAT i baz VAT), które do tej pory były dostępne tylko pod prawym przyciskiem myszy.
9. Uaktualniono deklarację PIT-36L o zaokrąglanie pola 54.
10. Zmiana - Na zakładce VAT zmieniono pole "Kwota VAT nie podl. odliczeniu" na pole "VAT do odliczenia" - zmiana taka jest znacznie wygodniejsza do księgowania. Program podpowiada całą kwotę podatku a użytkownik łatwo może tą kwotę zmienić. Zmieniono także opcję "Nieodliczony podatek VAT dodawać do kwoty netto" - nieodliczony podatek podwyższa wartość netto zakupu.
11. Zmodernizowano generowanie planu kont w uproszczonych księgowościach. Przy dodawaniu nowego roku plan kont i wzorce generowane są na podst. bieżącego roku jeżeli jest to ten sam rodzaj księgowości, w przeciwnym wypadku generowane są domyślne dla uruchomionego modułu.
12. Uaktualnino najnowszą deklarację PIT-36 o ujęcie odliczenia od podstawy i od podatku. Odliczenia od podstawy to odliczenia społeczne (137, część E w deklaracji pit-36), a odliczenia od podatku to odliczenia zdrowotne (174 część I w deklaracji pit-36).
13. Zmieniono link do strony na której można zweryfikować płatnika UE
14. Usprawniono ustawianie paczek przy księgowaniu z KAMSOFT i z D2DEKRETY.
15. Zmodyfikowano księgowanie wyciągu bankowego. Sporadycznie występowały komplikacje, gdy chcieliśmy zaksięgować wyciąg, na którym jest pozycja płatności kontrahenta, który nie ma jeszcze przypisanego konta w planie kont i mamy włączone ręczne zatwierdzanie numeru konta przy automatycznym księgowaniu w konfiguracji w formatach analityk kontrahentów.
16. Zmodyfikowano ręczne dodawanie wyciągu bankowego. We wcześniejszej wersji po dodaniu wiresza i dowiązaniu firmy nic się z zapisanym wyciągiem nie działo.
Infor System 9.02 r170201
Moduły magazynowe
Poprawiono wyświetlanie wartości w kartotece faktur VAT. Jeżeli na pozycję został udzielony rabat w wartości ułamkowej np.3,5% wówczas na podglądzie w kartotece była widoczna wartość 4%.
Moduły Księgowe
Poprawiono wydruk raportu Plan kont, który przy długich nazwach mógł obcinać końcówkę nazwy na wydruku.
Dodano nowy parametr w konfiguracji „Parametr księgowania z KAMSOFT” - przy imporcie danych z KAMSOFT czy data do VAT ma być z daty przyjęcia lub z daty dokumentu.
Dodano możliwość edycji tytułu płatności w wyciągach bankowych przy wczytywanych WB w formacie MT-940.
Dodano dodatkowe pole identyfikacyjne w kartotece e-deklaracji gdzie przy wysyłaniu pit-11 i pit-40 wypełniane jest nazwiskiem, imieniem i peselem podatnika w pozostałych e-deklaracjach pozostaje puste.
Poprawiono import danych z KAMSOFT o zmienianie nazwy pliku na "...zaksiegowany...". Podobnie jak do tej pory było z plikiem DANE_FIK.DBF
Poprawiono import danych z pliku *.XLS. Jeżeli długość konta analitycznego dla tej samej syntetyki były o różnej ilości znaków (np. konto 750-01 i 750-2) wówczas import planu kont i kontrahentów nie przebiegał pomyślnie
Poprawiono import korekt faktur zakupu przez plik DANE_FIK.DBF.
Poprawiono schemat UPO przy e-deklaracjach PIT-11 i PIT-40 o identyfikator pracownika, który został dodany na dokumencie UPO, w kartotece UPO oraz na jego wydruku.
Poprawiono automatyczny import z plików XML o okienko informujące o pominiętych dokumentach.
Poprawiono import danych z DANE_FIK.DBF, gdzie po wskazaniu pliku mogło zaimportować się zbyt dużo dokumentów np. mogły księgować się np. faktury chociaż są odznaczone w dokumentach do księgowania.
Dodano nowe wzorce wezwań do zapłaty o wzorzec „Wezwanie do zapłaty z datami i kwotami płatności”
Poprawiono naprawianie zobowiązania.
Poprawiono podpowiadanie kursu walut podczas księgowania w poniedziałek o domyślne podpowiadanie tabeli z piątku. We wcześniejszych wersjach podpowiadana byłą data dnia poprzedniego a w weekend nie są publikowane kursy walut.
Poprawiono problem z usuwaniem pozycji ze słownika opartego na PFW. Podczas usuwania np. waluty ze słownika otrzymywano komunikat że waluty nie można usunąć, ale znika ona z listy walut.
Dodano dodatkowy numer księgowy w nagłówku polecenia księgowania.
Poprawiono import danych z pliku DANE_FIK.DBF o pomijanie zerowych kwot jeżeli taki parametr jest ustawiony. Parametr ten jest obsługiwany przy księgowaniu na tej samej bazie danych, księgowaniu ręcznym oraz księgowaniu poprzez XML. W obecnej wersji obsługiwany również przy księgowaniu z DANE_FIK.DBF
Moduł Kadry i Płace
Poprawiono import danych z Płac (DOS). Jeżeli podczas importu z DOS pole PESEL było puste dane się nie importowały.
Poprawiono możliwość usuwania pracowników. Sytuacja występowała kiedy na czystej bazie danych został dodany pracownik, następnie zamknięto okno pracowników, otwarto ponownie i próbowano usunąć pracownika.
Dodano nowe pole „Identyfikator dla PIT”, które będzie identyfikowało pracownika, który prowadzi swoją działalność gospodarczą mimo że u pracodawcy jest pracownikiem powinien otrzymać PIT z podaniem jego NIPu a nie PESELu.
Dodano kartotekę e-deklaracji po wybraniu której jest dostęp do złożonych e-deklaracji. W poprzedniej wersji trzeba było użyć polecenia "Generuj deklaracje" by wywołać jakiegokolwiek PITa by móc przejść do "Kartoteki złożonych e-deklaracji", a wywołanego PITa "skasować" bo nie jest potrzebny
Infor System 9.02 r120201
Podwyższenie składki rentowej.
W Menu: Ustawienia / Ustawienia płacowe zaktualizowano zmienną finansową w zakresie pola 'Składka rentowa: pracodawca' Ponadto zmieniono indywidualne 'ustawienia płacowe' pracowników w polu 'Pracodawca: procent składki rentowej' z 4,5% na w 6,5%, a jeżeli w polu 'Pracodawca: procent składki rentowej' była wartość 6,00 (1,50 + 4,50 ) to zmieniono ją na na 8,00 (1,5 + 6,5). Jeżeli w polu 'Procent składki rentowej' była wartość 6,00 (1,50 + 4,50 ) to u takiej osoby zamieniono wartość na 8,00 (1,5 + 6,5).
Podstawa zdrowotna dla właściciela na rok 2012
W Menu: Ustawienia / Ustawienia płacowe zaktualizowano zmienną finansową w zakresie pola 'Podstawa zdrowotna właściciel' Ponadto zmieniono indywidualne 'ustawienia płacowe' pracowników w polu 'Podstawa zdrowotna właściciel' na nową wartość jeżeli w tym polu była wartość starej podstawy.
Obsługa zaznaczenia korekty deklaracji PIT.
W oknie "Deklaracje podatkowe" w sekcji "Opcje deklaracji" przygotowano pole "Cel złożenia:" z możliwością wyboru: "Pierwsze złożenie" / "Korekta". Wybrane zaznaczenie jest przenoszone na generowaną deklarację podatkową.
Klawisze skrótów w oknie „Manadżer list płac”.
Użycie klawisza „Alt” na klawiaturze aktywuje podkreślenia aktywnej litery na przycisku sterującym danym poleceniem. W ten sposób za pomocą klawiszy na klawiaturze można wykonywać polecenia niezbędne do pracy w oknie „Manadżer list płac”.
Obsługa pola „Aktywny”.
Pole „Aktywny” dostępne w oknie „Pracownicy” skutkuje tym, że gdy pracownik ma to pole wyłączone (NIEaktywny) to nie zostanie dopisany do nowej listy płac, ponadto nie będzie można założyć dla niego nowej umowy zlecenie, ani dodać rachunku. Osoba NIEaktywna będzie występować na raportach, wydrukach lub eksportach, które dotyczą danych związanych z tą osobą. UWAGA w przypadku edycji zapisanej wcześniej listy płac która zawiera osobą NIEaktywną zostanie zaproponowane usunięcie danych związanych z taką osobą – czynność usunięcia osoby NIEaktywnej nastąpi po zapisaniu zmian na takiej liście płac.
Infor System 9.01 r120130
Nowości i uaktualnienia w modułach księgowych.
Zmodernizowano import ryczałtu z DOS.
Uaktualniono drukowanie deklaracji PIT-B poprzez zmianę czcionki.
Usprawniono import właścicieli z KPiR Biznesmen.
Nowości i uaktulanienia w modułach płacowym i kadrowym
Zaktualizowano deklaracje PIT-4R i PIT-40 do zgodnych z wytycznymi Ministerstwa Finansów.
Nowości i uaktualnienia w modułach magazynowych
Usprawniono odświeżanie w rozrachunkach po rozliczeniu wszystkich zobowiązań kontrahenta.
Księga Handlowa Infor System 9.01
NOWOŚĆ – dodano możliwość księgowania różnych form płatności na różne konta dla dokumentów zakupu i sprzedaży przy automatycznym księgowaniu z Magazynu / Fakturowania.
Uaktualniono deklaracje PIT-28, PIT-28B, PIT-40, Zestawień obrotów i zobowiązań wg skali oraz Zestawień obrotów i zobowiązań linowy o obliczanie wartości pomnożonej przez wartości procentów.
Dodano nową instrukcję obsługi Księgi Handlowej.
Usprawniono import danych z Ryczałtu (DOS), oraz KpiR (DOS).
Nowości i uaktulanienia w modułach płacowym i kadrowym
Dodano zmienne finansowe na rok 2012.
W Menu: Ustawienia / Ustawienia płacowe zaktualizowano zmienne finansowe.Święta w roku 2012.
Słownik świąt zaktualizowano o święta przypadające w roku 2012. Słownik Świat dostępny jest w Menu: Dane / Słowniki / Słownik świąt.
Uwzględnianie wymiaru etatu przy liczeniu „Dodatku nocnego”.
Zmieniono formułę wyliczającą „Dodatek za pracę w godzinach nocnych” w ten sposób że uwzględniany jest fakt zatrudnienia pracownika w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Deklaracje PIT na rok 2012 – nowe wzorce – nowe funkcjonalności.
udostępniono wzorce deklaracji PIT-4R w.3 (składana w roku 2012); PIT-11w.19; PIT-8ARw.1(składana w roku 2012)
dodano możliwość tworzenie deklaracji PIT-40 w.17 z przeniesieniem danych z modułu Płace i wyliczeniem podatku za rok 2011.
w oknie „Deklaracje podatkowe” w sekcji „Opcje deklaracji” umożliwiono wybór zaznaczenia na deklaracji pól: Koszty uzyskania przychodów oraz dołączenie PIT-R.
możliwość tworzenia e-deklaracji dla PIT-4R w.3; PIT-11w.19; PIT-40 w.17 funkcjonalność dostępna z poziomu Modułu „Deklaracje”
Zmieniono sposób rozliczanie umów zleceń podlegających podatkowi zryczałtowanemu.
Usprawniono wyliczenie podstawy opodatkowania, gdy rachunek podlegający podatkowi zryczałtowanemu obciążony jest składkami ZUS (społecznymi).
Dodano nową instrukcję obsługi Płac
Nowości i uaktualnienia w modułach magazynowych
Usprawniono obliczanie ceny towaru od brutto w słowniku definicji towaru.
Zmodernizowano pobieranie asortymentu przy włączonym parametrze w konfiguracji „Pobieraj informacje o wydaniach bez skutku magazynowego”.
Zaktualizowano zapisywanie VAT do rejestru przy wystawianej fakturze WDT z usługami.
Dodano nową instrukcję obsługi Magazynu Biznes
Infor System 9.00
Nowości w modułach księgowych
Elektroniczny eksport dokumentów do księgowości
Możliwość eksportu dekretów z modułów księgowych, delegacji, środków trwałych, magazynu i płac oraz importu dekretów w modułach księgowych. Eksport i import może być wykonany jako pliki XML, zawierające poszczególne dekrety oraz jako plik ZIP, który jest archiwum grupy dekretów. W modułach delegacji, magazynu i płac została dodana możliwość definiowania planu kont, typów operacji oraz wzorców księgowań wraz z dodatkowymi (lub zaawansowanymi) warunkami księgowymi dla eksportu dekretów. Funkcjonalność pozwala na przenoszenie zaksięgowanych dokumentów offline (do innej bazy danych) z całą funkcjonalnością, jakby to było wykonywanie księgowania na tej samej bazie danych.
Rozszerzenia raportów:
Raportu "Rozliczenie VAT" o dane dotyczące nieodliczonego VAT-u wraz z przedstawieniem przychodów/kosztów związanych z nieodliczonym VAT-em, Zestawienia obrotów i zobowiązań podatkowych dla podatku według skali podatkowej oraz dla podatku liniowego - zestawienia są też dostępne w module Deklaracji do samodzielnego wypełnienia,
Wydruk Księgi PiR rozszerzony o dodatkowe parametry pozwalające wykonać raport z uwzględnieniem interesującej nas kolumny, kontrahenta oraz zdarzenia gospodarczego
Raporty rejestrów VAT rozszerzone o dodatkowy parametr sortowania kolejności wyświetlanych zapisów na wydrukach ewidencji VAT według daty VAT, daty dokumentu, numeru dokumentu lub kolejności wprowadzania,
Raport "Rozliczenie Księgi PiR" rozszerzony o dodatkowe dane pozwalające wykazać zaliczkę do wpłacenia do US.
Integracja IS z Bank Connect Passive (bank BPH)
Dodana możliwość zdefiniowania konta w słowniku kont bankowych jako konto BPH i umożliwienie pobierania salda, raportów, historii operacji i wyciągów bankowych z poziomu systemu IS przy wcześniejszym zalogowaniu się do usług BPH. Obsłużona możliwość rozliczania rozrachunków (należności, zobowiązań i kompensat) płatnościami pobranymi z konta BPH za pomocą pobranej historii operacji lub wyciągu bankowego. Dodane generowanie wyciągu w IS na podstawie pobranego wyciągu z BPH z możliwością automatycznego zaksięgowania. Dodana możliwość powiązania typów operacji w IS wraz z symbolami księgowymi generowanymi przez BPH, co umożliwia automatyczne nadanie typów operacji dla poszczególnych pozycji wyciągu pobieranego z BPH.
Ewidencja zużytego paliwa. W modułach księgowych zostały dodane słowniki identyfikatorów urządzeń, rodzajów paliwa i słownik jednostek. Podczas dodawania wpisu księgowego możliwe jest uzupełnienie zakładki "Paliwa", która pozwoli na ewidencję paliwa oraz podgląd wprowadzonej ewidencji w postaci raportu.
Nowe formularze deklaracji: NIP-1, NIP-2, NIP-3, ORD-TK, VAT-R, Oświadczenie o formie opodatkowania.
Księgowanie faktur VAT marża. Funkcjonalność umożliwia obsługę wprowadzania dokumentów sprzedaży VAT marża w modułach księgowych powiązanych z zakupami w ewidencji VAT, które są przeznaczone do sprzedaży na fakturę VAT marża. Zmiany dotyczą także raportów, gdzie pojawia się kolumna w której taki dokument zostanie oznaczony
Narzędzie administracyjne - pozwala wprowadzić zmiany w planie kont, zapisach księgowych i wzorcach księgowania:
— możliwość masowego usuwania kont (usuwane mogą być tylko konta z zerowymi obrotami), a także odtwierdzenie zatwierdzonego wpisu oraz zmiana numeru porządkowego dla wpisu,
— możliwość zmiany numeru konta syntetycznego i analitycznego wraz z wprowadzeniem tych zmian w dekretach księgowych i wzorcach księgowania (w definicjach sprawozdań finansowych te zmiany nie są wprowadzane),
— możliwość zmiany długości podanalityki wybranego konta wraz z wprowadzeniem tych zmian w dekretach księgowych i wzorcach księgowania (w definicjach sprawozdań finansowych te zmiany nie są wprowadzane),
— zmiany w sprawozdaniach finansowych dotyczących (Plan kont > Zmień numer konta),
— masowe usuwanie ksiegowań.
Zmiany w importach:
— przy imporcie danych z KpiR (DOS) dodano możliwość wybrania roku obrachunkowego, z którego chcemy zaimportować dane z KpiR (DOS) - rok ten jest odczytywany z dostępnych plików PODATXX.DBF, gdzie XX nie może być starsze niż 08 (rok 2008),
— możliwość wykorzystania zaawansowanych warunków księgowania przy księgowaniu z pliku DANE_FIK.DBF o możliwość księgowania magazynów jak i różnych form płatności na różnych kontach,
— import z FiK'a (DOS) wzorców do ręcznego księgowania,
— import sprawozdań finansowych z FiK'a (DOS),
— przy imporcie z FiK (DOS) brany jest pod uwagę tylko ostatni rok obrachunkowy i generowane są rozrachunki w zależności od tego, po której stronie było wykonane księgowanie na koncie rozrachunkowym; dla wpisów z VAT generowane są należności i zobowiązania, dla wpisów bez VAT - płatności nasze i płatności kontrahentów; wyjątkiem jest BO, dla którego generowane są należności i zobowiązania - Po imporcie można dokonać parowania rozrachunków, ponieważ wykonanie automatycznego parowania jest niemożliwe - nie ma takiej informacji w FiK (DOS),
— import danych z pliku XLS. Opcja przydatna jeżeli użytkownik posiada moduł magazynowy i księgowy wówczas jednym plikiem wykonuje import zarówno danych magazynowych jak i księgowych.
Stosowanie metody kasowej. Przy dodawaniu nowego roku obrachunkowego można ustawić opcję, że VAT ma zostać rozliczany metodą kasową.
Wystawianie dowodów wewnętrznych. We wszystkich modułach księgowych z poziomu okna głównego, pod skrótem dostępnym pod prawym klawiszem myszy są dostępne dowody wewnętrzne bez VAT i z VAT, zawierające dane wpisu z możliwością ich edycji.
Ułatwienia w codziennej pracy
Podgląd w oknie głównym powiązanych dokumentów od strony dziennika/księgi.
W oknie głównym modułów księgowych dodany przycisk pozwalający podejrzeć zapisy we wszystkich ewidencjach powiązanych z wybranym księgowaniem (podobnie jak to jest rozwiązane w rozrachunkach, gdzie można podejrzeć wszystkie wpisy w ewidencjach powiązanych od strony rozrachunku). Np. Dla faktury wystawionej w magazynie i zaksięgowanej w księgowości z poziomu okna głównego modułów księgowych można podejrzeć jej wygląd w module magazynowym, w ewidencji VAT i rozrachunkach.
Konfiguracja pracy seryjnej
W nowej wersji został dodany parametr w konfiguracji, pozwalający na ustawienie ponownego otwierania okna wprowadzania danych. Dotyczy to wprowadzaniu wpisu do księgi/dziennika i do ewidencji VAT w modułach księgowych oraz wprowadzaniu dokumentu KP lub KW w Kasie. Funkcja znajdzie zastosowanie w biurach rachunkowych, gdzie przeważnie dokumenty wprowadzane są seryjnie.
Kontrola wprowadzania zapisów
W księdze/dzienniku zostały dodane dwie kolumny: data ostatniej modyfikacji zapisu oraz użytkownik, który ten wpis wprowadził. Kolumna użytkownika, która istniała już wcześniej informuje nas, jaki użytkownik ostatnio modyfikował zapis.
Parowanie dokumentów bez podziału na kontrahentów.
Dodana kartoteka nierozliczonych dokumentów bez podziału na kontrahentów zawierająca wszystkie nierozliczone dokumenty (należności, zobowiązania, nadpłaty kontrahentów i nadpłaty nasze) w określonym zakresie dat. Dodatkowo po imporcie z DANE_FIK.DBF dodana możliwość otwarcia takiej kartoteki w celu rozliczenia zaimportowanych dokumentów.
Podpowiadanie numeru i zdarzenia gospodarczego dla kolejnego wprowadzania dokumentu.
Przy dodawaniu wpisu w modułach księgowych podpowiadany jest numer dokumentu i zdarzenie gospodarcze takie, jak w poprzednio wprowadzanym dokumencie.
Rozliczenie ryczałtu.
Dodana możliwość zdefiniowania odliczeń osobno dla każdego miesiąca w danym roku obrachunkowym. Na raporcie "Rozliczenie ryczałtu" prezentowane są wszystkie odliczenia z zakresu dat ustawionym dla danego raportu, co daje możliwość podejrzenia rozliczenia wraz z odliczeniami narastająco (np. Od 1.01.2011 do 31.12.2011). podpowiadaniu tabeli kursowej zgodnie z datą księgową przy księgowaniu wpisu w walucie
Nowości w modułach magazynowych
Wystawianie dokumentów zakupu w oknie głównym.
Usprawnienie wprowadzania dokumentów zakupu, analogicznie do docenianego przez klientów systemu wystawiania dokumentów sprzedaży. Modyfikacja tej funkcjonalności pozwoli także ujednolicić system wystawiania dokumentów w programie.
Opcja wystawienia dokumentu zakupu z wielu dokumentów PZ.
Modyfikacja interfejsu według przyjętej koncepcji Frameworka PFW:
Słowniki: Słownik form płatności, odsetek, kont bankowych, słownik zadań
Zmiana wyglądu i ergonomii okna wyboru WZ na fakturę, paragonów na fakturę i PZ na fakturę.
Zapamiętywanie danych sprzedawcy na dokumentach wydania/sprzedaży
Eksport dokumentów do KIR (faktury elektroniczne). W opcji Narzędzia > Eksport dokumentów do KIR możliwy jest eksport faktur do wskazanego katalogu i obsługiwany przez aplikację Szafir, co umożliwia udostępnianie kontrahentom faktur elektronicznych, z podpisem elektronicznym bez konieczności wysyłania ich w tradycyjny sposób.
Wybór odbiorcy na dokumentach sprzedaży. Po wybraniu kontrahenta przy wystawianiu dokumentu sprzedaży na zakładce pozostałe dane dokumentu dostępna jest opcja Odbiorca, gdzie można wprowadzić i wybrać odbiorcę
Środki Trwałe NOWOŚĆ!
Moduł Środki Trwałe wydany z wersją 9, zastąpi dotychczasowy moduł przeznaczony do zarządzania środkami trwałymi. Aplikacja została przygotowana w oparciu o Frameworka PFW, jest więc spójna z interfejsem i koncepcją obsługi Płac. Poszczególne funkcje modułu znajdziecie Państwo poniżej.
prowadzenie kartoteki środków trwałych,
wbudowany słownik KŚT wraz z podatkowymi stawkami amortyzacyjnymi,
możliwość dokonywania odpisów amortyzacyjnych wg jednej metody amortyzacji z zastosowaniem różnych stawek amortyzacyjnych (podatkowej i bilansowej),
możliwość wprowadzenia środków trwałych amortyzowanych "poza programem" w celu kontynuowania odpisów amortyzacyjnych przy użyciu modułu amortyzacji,
automatyczne nadawanie środkom trwałym liczb (numerów) porządkowych,
możliwość dokonywania na środkach trwałych operacji dotyczących zmiany wartości początkowych środków trwałych (ulepszenia, odłączenia części składowych),
wprowadzanie i kontrolowanie nakładów ponoszonych na różne projekty inwestycyjne (środki trwałe w budowie). Przy bieżącym korzystaniu z tej opcji istnieje możliwość zamknięcia danej inwestycji w programie i automatyczne przeniesienie jej do kartoteki środków trwałych.
Sporządzanie raportów
— sporządzenie wykazu środków trwałych wg wartości księgowych oraz wartości podatkowych,
— sporządzenie raportu z dokonanych jednorazowych odpisów de minimis (ułatwia to kontrolowanie limitu rocznego amortyzacji jednorazowej),
— sporządzenia raportów z dokonanych przyjęć do używania, likwidacji, ulepszeń środków trwałych za dany okres,
— sporządzenie typowych dokumentów dot. operacji na środkach trwałych (OT, LT, zmiana wartości),
— sporządzanie planu amortyzacji (w dwóch układach),
— sporządzenie spisu z natury środków trwałych na arkuszu wydrukowanym z programu.
zaawansowane możliwości filtrowania danych prezentowanych na sporządzanych raportach.
Kadry NOWOŚĆ!
Program Infor System już w wersji 9 zostanie rozszerzony o zapowiadany wcześniej moduł Kadry. Zawiera on funkcjonalność niezbędną do prowadzenia ewidencji kadrowej pracowników w firmie. Poniżej zestawienie funkcjonalności.
Ewidencja dni zasiłkowych. Możliwość edycji, określania limitów oraz automatyczna kontrola wykorzystania tych limitów,
Ewidencja wykształcenia - uczelni/kursów/szkoleń odbytych przez pracowników z uwzględnieniem lat do urlopów oraz GUS'u,
Ewidencja członków rodziny pracownika,
Prowadzenie historii zatrudnienia pracowników w poprzednich zakładach pracy,
Ścieżka kariery pracownika w firmie,
Automatyczne oraz konfigurowalne proponowanie wpisów do ewidencji przebiegu kariery w firmie podczas zmian w kartotece pracowników,
Rozszerzenie aktualnego kontekstu pracy o domyślnego/aktywnego pracownika,
Ewidencja urlopów,
Odnotowywanie czasu pracy (metoda uproszczona - wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc)
Import danych dotyczących czasu pracy z pliku typu Excel'a
Obsługa załączników (możliwość podłączenia elektronicznych dokumentów, plików graficznych zeskanowanych dokumentów itp.),
Aktualizacje należy wykonać z poziomu programu wchodząc w menu POMOC/SPRAWDŹ DOSTĘPNE AKTUALIZACJE - zostaną automatycznie pobrane dostępne aktualizacje. Aby je zainstalować należy zamknąć program i uruchomić plik "Uaktualnij.exe" z głównego katalogu programu Biznesmen/InforSystem lub Biznesmen/WłasnaFirma.
Fakturowanie Infor System 8.07 r110725 - lista zmian (23.05.2011 r.)